اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| چه طور بفهمیم چه کالاهایی مشابه داخلی دارند؟

اطلاع از موجودی تولیدات داخلی در اپلیکیشن حمایت از کالای ایرانی

در سال حمایت از تولید ملی، اغلب مردم حتی دقیق نمی دانند چه کالاهایی نمونه مشابه داخلی دارند. در اپلیکیشنی که برای پاسخگویی به این نیاز تهیه شده است، کاربر با جست‌وجوی کالا، از کالای موجود در شهر خود یا شهر همجوار مطلع می‌شود.

اطلاع از موجودی تولیدات داخلی در اپلیکیشن حمایت از کالای ایرانی

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، یکی از سوژه‌های طرح شده از سوی کاربران فارس در سامانه فارس من «راه اندازی پورتال ثبت، معرفی و تعیین کیفیت تولیدات ملی» است.

کاربر در این مطلب نوسته است: «حمایت از کالای ایرانی شعاری است که مقام معظم رهبری برای سال 1397 انتخاب نموده اند و به دغدغه علاقه مندان ایران و انقلاب اسلامی تبدیل شده است. اما حمایت از کالا ایرانی در گرو فراهم آمدن برخی زیرساخت ها در کشور است و همچنین مواردی همچون : 1 شناخت مردم در خصوص کالاهای تولید ایران : در بسیاری موارد به دلایل مختلف اکثر مردم از تولیدات کیفی ایرانی و مراکز توزیع آن اطلاع کافی ندارند این در حالی است که بسیاری از کالاهای ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب در حال تولید هستند که مردم اطلاعی از وجود آنها ندارند. 2 ایجاد رقابت برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت جهت قابلیت رقابت با کالاهای خارجی. به نظر می رسد راه اندازی پرتال اطلاع رسانی در خصوص تولیدات داخلی در دسته بندی ها و گروه های مختلف، همراه با قابلیت ثبت نظرات خریداران هر کالا، معرفی معایت آن جهت رفع توسط تولیدکنندگان و همچنین ارائه پیشنهادات توسط نخبگان و متخصصین در خصوص راهکارهای کاهش قیمت و افزایش قیمت می تواند در این رابطه موثر باشد.»

در این رابطه مبتکران جهاد دانشگاهی، اپلیکیشن و سایت "حمایت از کالای ایرانی" را در سال حمایت از کالای ایرانی طراحی کرده اند تا به این سوال بخش زیادی از مردم پاسخ دهند که چه کالاهایی نمونه مشابه داخلی دارند. این اپلیکیشن که در قالب کاملا ایرانی طراحی شده است با هدف ایجاد اشتغال و فقرزدایی در استان ها به معرفی کالاهای ایرانی با کیفیت و بومی هر استان می پردازد.

علی عبدی فعال اقتصادی و مبتکر ایده «اپلیکیشن حمایت از کالای ایرانی» در گفتگو با خبرنگار فارس درباره اهداف و راهبردهای این طرح، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشورمان وجود دارد، عدم پیوند دانشگاه و صنعت است؛ در حالی که پیوند این دو حوزه باعث حمایت بهتر از تولید ملی و شکوفایی اقتصاد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: راه برون رفت از مشکلات کنونی کشورمان، ترویج مصرف کالای ایرانی است، اما مساله اینجاست که بسیاری از مردم به طور دقیق نمی دانند چه کالاهایی در داخل تولید می‌شود و حتی گاهی سهوا کالاهای خارجی را خریداری می کنند.

عبدی اضافه کرد: این در حالی است که شاید همان کالا از نوع ایرانی اش و با قیمتی مناسب تر در بازار وجود داشته باشد و چه بسا تولیدکننده آن نیز از همشهریان و هم استانی های آن شخص باشد، به همین دلیل بدنبال طراحی ابزاری در فضای مجازی بوده ایم که کالاهای ایرانی و مزیت های موجود در آنها را به مردم معرفی کند.

این فعال اقتصادی گفت: به همین منظور، طراحی اپلیکیشنی با موضوع حمایت از کالای ایرانی در دستور کار قرار گرفته تا کالاهای ایرانی در دسترس را به تفکیک شهرها به مخاطبان معرفی کند، قطعا این اقدام باعث بهبود کالاهای داخلی هم خواهد شد زیرا برندسازی به معنای درست و ایجاد رقابت یکی از اهداف مهم این سایت و اپلیکیشن خواهد بود.

عبدی تصریح کرد: در این اپلیکیشن برای هر شهر یک پنل درج می شود که کالاهای موجود در آن شهر را به مردم معرفی می کند و اگر کالای ایرانی مورد نیاز فرد در استان تولید نشود، از شهر یا استان همجوار کالای انتخابی اش به او معرفی می‌شود.

وی تاکید کرد: در طراحی این اپلیکیشن، قیمت کالاها طوری درج خواهد شد که شرایط رقابتی برای تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فراهم شود و امکان تخفیف های ویژه نیز برای مشتریان فراهم باشد، به گونه ای که خرید از این سایت برای مشتریانش به صرفه باشد.

عبدی افزود: در این فضا همچنین پنلی تعبیه می‌شود که آمار فروش به طور شفاف و ساعتی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، در نهایت نیز 50درصد سود حاصل از این خرید صرف مناطق محروم هر استان خواهد شد و گزارش این موضوع نیز به مردم ارائه می شود.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، با پژوهشگران جهاد دانشگاهی تفاهمنامه امضا شده و از اساتید علوم اقتصادی، مدیریت بازرگانی و کارشناسان پژوهشهای میدانی بهره گرفته میشود؛ تیمور مرجانی رئیس پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی تهران نیز به عنوان ناظر پروژه بر کیفیت طرح نظارت داشته است.

عبدی با بیان این که این طرح، طرحی ملی و در جهت بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشور است، تصریح کرد: این اپلیکیشن در بهمن ماه امسال و ابتدا در شهر مشهد و استان خراسان رضوی آغاز به کار خواهد کرد و پس از آن، در دیگر استانها فعال خواهد شد.

پیش از این خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، گلایه فروشندگان موبایل از رجیستری گوشی‌های مسافری، اعتراض به تخلیه خطوط بدهکار توسط مخابرات و شکایت کاربران از هزینه مکالمه موبایل در اربعین که در بخش فارس من مطرح شده بود را پیگیری کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول