اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

شأن هوادار فوتبال این نیست!

فدراسیون و وزارت بین تیم‌ها فرق نگذارند/ وضعیت بحرانی هواداران در نقش‌جهان+ فیلم

درحالی ال‌کلاسیکوی ایران در نقش‌جهان برگزار شد که این ورزشگاه اصلا در شان این مسابقه، آماده نبود و بیش از 7 هزار هوادار بیشتر از ظرفیت طبقه اول در نقش‌جهانی مستقر شدند که بخش‌های زیادی از طبقه دوم آن می‌توانست میزبان آن‌ها باشد.

فدراسیون و وزارت بین تیم‌ها فرق نگذارند/ وضعیت بحرانی هواداران در نقش‌جهان+ فیلم

مجله فارس پلاس اصفهان: ورزشگاه نقش‌جهان دیروز میزبان ال‌کلاسیکوی ایران بود؛ مسابقه‌ای که به لحاظ جنجال و حاشیه چیزی از دیدارهای پرتنش دنیا کم نداشت و دو اخراجی، دو گل و یک پنالتی و سیل ترقه و اشیا مختلف که به سمت زمین از سوی هواداران دو تیم پرتاب شد، این مسابقه را در رده جنجالی‌ترین رقابت‌های لیگ قرار داد که با نگاهی به مصاحبه مسؤولان دو تیم به خصوص پرسپولیس می‌توان ریشه این تنش‌ها را به راحتی پیدا کرد.

سپاهان درحالی در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان پرسپولیس بود که شاید روز گذشته نقطه عطفی در تاریخ این ورزشگاه لقب بگیرد و پس از بازگشایی مجدد نقش‌جهان هیچ‌گاه  سپاهان در جایگاه شرایط مسابقه روز گذشته‌اش نبود که این دیدار به این میزان حساس باشد و این تعداد هوادار را به ورزشگاه بکشاند.

سپاهانی‌ها که هفته پیش و در مسابقه مقابل پدیده ثابت کردند طبقه اول این ورزشگاه دیگر کفاف تیم مدعی امیر قلعه‌نویی را نمی‌دهد و هواداران بیشتری تمایل دارند تا مسابقات تیم مدعی خود را از نزدیک تماشا کنند.

حضور بیش از 43 هزار هوادار سپاهان در بازی با پدیده

سپاهان زیر بار نرفت، جایگاه پرسپولیس را کوچک‌تر کرد

در بازی روز گذشته علی‌رقم فشار زیادی که به باشگاه سپاهان وارد شد ولی این تیم جایگاه کمتری را نسبت به سال قبل برای هواداران پرسپولیس اختصاص داد؛ این درحالی است که هواداران سپاهان از صبح و همزمان با بلیت فروشی خود را به ورزشگاه رساندند و ظرفیت نقش‌جهان در فاصله یک ساعت و نیم مانده به شروع بازی کاملا پر کردند.

هجوم هوادارانی که مایل بودند ال کلاسیکوی حساس ایران را از نزدیک تماشا کنند پشت درب‌های ورزشگاه درحالی که تمامی سکوهای ورزشگاه حتی سکوهای سیمانی بین صندلی‌ها هم مملو از جمعیت بود، باعث شد تا درب‌های ورزشگاه بشکند و عده‌ای زیادی از هواداران خود را به گودال مرگ برسانند.

طبیعتا زمانی که هوادار با شکستن درب وارد ورزشگاه شود، می‌تواند هرچیزی را با خود به ورزشگاه بیاورد و شاید تعدد نارنجک‌های دستی پرتاب شده در بازی روز گذشته همین عامل باشد؛ اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و حضور بیش از ظرفیت هوادار در ورزشگاه مشکلات عدیده‌ای را برای آن‌ها فراهم کرد.

5 هزار تومن برای نشستن روی نرده!

مشکل اول و اصلی هواداران سپاهان پس از گذشتن از ترافیک ورودی ورزشگاه با احتساب اینکه یک ورودی جدید هم برای این مسابقه احداث شده بود، نبود صندلی و حتی جای برای نشستن بود به طوریکه در تمامی بخش‌های ورزشگاه هواداران پشت صندلی‌ها به صورت ایستاده و بعضا نشسته بر روی نرده‌ها و دیواره‌ بوفه بازی را تماشا کردند.

عده‌ای از هواداران نیز برای آن‌که بتوانند از خیل جمعیت ایستاده کمی بالاتر باشند تا بتوانند پس از خرید بلیت و تحمل رنج ورود به ورزشگاه بازی را تماشا کنند، زیر پای خود سنگ و آجر و هرچه پیدا کردند قرار دادند تا حداقل بتوانند بخشی از مسابقه را نگاه کنند.

شلوغی جمعیت در ورزشگاه نقش‌جهان به طوری بود که بین دو نیمه هیچ هواداری از ترس از دست دادن جای خود جرات نمی‌کرد از جایش حتی بلند شود و اگر می‌خواست هم جمعیت این اجازه را به او نمی‌داد؛ البته این موضوع کاملا طبیعی است و زمانی که در ورزشگاهی که در طبقه اولش 38 هزار صندلی وجود دارد، بیش از 45 هزار هوادار حضور پیدا می‌کند حالتی غیر از این نمی‌توان متصور شد!

طبقه دوم دکوری!

این تعداد هوادار درحالی در ورزشگاه حضور یافتند که زیرساخت‌های این ورزشگاه اصلا جوابگوی این تعداد هوادار نیست و در ورود و خروج هم هواداران مشکلات فراوانی را داشتند.

تمامی این اتفاقات درحالی رخ می‌دهد که حداقل بخش‌های از طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان امکان استفاده هواداران را داشت و فقط به علت مشکلات بروکراسی و اینکه تحویل فولاد مبارکه نشده بود، مورد استفاده هواداران قرار نگرفت و بازهم درحالی این اتفاقات رخ داد که دوسال از زمان بهر‌ه‌برداری مجدد این ورزشگاه می‌گذرد! و در این مدت هنوز این مشکلات برطرف نشده است.

دیدن این اتفاقات به همراه مصاحبه‌ها و دروغ‌هایی که بعضا از سوی برخی از مسؤولان باشگاه پرسپولیس مبنی بر استفاده از گاز اشک‌آور که از سوی پلیس تکذیب شد (اینجا بخوانید)، هواداری که ذاتا با شور و هیجان در همه جای دنیا معروف است را از خود بی خود می‌کند و در این صورت نباید از دیدن رفتارهای هنجارشکنانه ازجمله پرتاب ترقه و اشیا به درون زمین و آوردن پرچم یک کشور دیگر تعجب کرد.

وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال پیش از اینکه پرسپولیس به فینال آسیا صعود کند، همه‌جوره پای کار ایستادند تا ورزشگاه آزادی را نونوار کنند تا در فینال آسیا درخور این باشگاه باشد ولی اکنون ورزشگاه نقش‌جهان و پس از گذشت بیش از 30 سال و گذشت حدود 2 سال از افتتاح مجدد، هنوز در خورد شان مردم اصفهان نیست و علی‌رقم همه پیگیری‌های مسؤولان اصفهان و فولاد مبارکه، هنوز درگیر گیر و دارهای قانونی وزارت‌خانه و فدراسیون است.

با برگزاری این دیدار، مسابقات نیم‌فصل اول سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان به اتمام رسید و در مدتی که مسابقات لیگ برای جام ملت‌های آسیا تعطیل است، بهترین فرصت برای وزارت ورزش و فدراسیون است تا همان کاری را که برای احترام به پرسپولیس و هوادارانش انجام دادند، برای سپاهان و هوادارانش هم انجام دهند تا شائبه‌های به وجود آمده را بزداید.

انتهای پیام/63077/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول