اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تشریح کرد

جزئیات سیل و آب‌گرفتگی در 8 استان/ یک نفر جان باخت؛ 700 نفر اسکان اضطراری شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه به ۸ استان کشور بر اثر سیلاب و آب‌‌گرفتگی امدادرسانی صورت گرفته است، گفت: به بیش از ۷۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شد.

جزئیات سیل و آب‌گرفتگی در 8 استان/ یک نفر جان باخت؛ 700 نفر اسکان اضطراری شدند

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان تهران، اظهار داشت: در آذرماه سال جاری شاهد بارش‌های پراکنده برف و باران در کشور به‌خصوص استان‌های غربی بودیم.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر 8 استان اردبیل، ایلام، خوزستان، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان بر اثر تعدد بارش‌ها دچار سیلاب و آب‌گرفتگی شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه از همان لحظه‌های اولیه سیلاب تیم‌های مختلف امداد و نجات عملیات خود را آغاز و به‌ تمامی استان‌های سیل‌زده کشور امدادرسانی کردند، تصریح کرد: در جریان این عملیات به ۳ هزار و ۲۴۰ نفر امدادرسانی شد و ۷۹۰ نفر تحت اسکان اضطراری قرار گرفتند.

وی افزود: ۳۶۶ نفر در قالب ۸۷ تیم وظیفه امدادرسانی را بر عهده داشتند و در جریان امدادرسانی‌ها ۱۲۸ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۴۱ خودرو از مسیر سیلاب‌ها رهاسازی شد.

سلیمی در خصوص تقسیم اقلام امدادی به سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: حدود ۱۶۰ دستگاه چادر، یک هزار و ۴۶۴ تخته پتو، ۷۰۰ تخته موکت و نیز ۱۳۳ بسته غذایی، بیش از ۲ هزار قوطی انواع کنسروجات و... میان سیل‌زدگان تقسیم شد.

 یک کشته در سیلاب غرب کشور

وی با بیان اینکه علاوه بر مجموع 8 استان به ۵۹ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین امدادرسانی شد، بیان کرد: در سیلاب غرب کشور در منطقه اندیکا استان خوزستان یک نفر جان خود را از دست داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه هم‌وطنان عزیز باید با آغاز فصل سرما نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند، یادآور شد: سرما در برخی استان‌ها به‌خصوص غرب کشور آغاز شده که باید در مواقع بحران مانند سیل، کولاک و برف نکات ایمنی رعایت شود؛ همچنین عموم مردم با عوامل امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تماس برقرار نمایند.
انتهای پیام/ ۶۷۰۲۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول