اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

فارس گزارش می‌دهد

خیز آموزش و پرورش برای کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها/ اجرای جشنواره نوآوری‌های معلمان

کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها موضوعی است که طی سال‌های اخیر به شدت مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و در این زمینه اقدامات گوناگونی انجام می‌شود.

خیز آموزش و پرورش برای کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها/ اجرای جشنواره نوآوری‌های معلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، گردهمایی سرگروه‌های آموزشی درس ریاضی دوره اول متوسطه در زنجان ظهر امروز با حضور سرگروه‌های آموزشی در زنجان برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گردهمایی سرگروه‌های آموزشی درس ریاضی دوره اول متوسطه در زنجان با اشاره به اینکه تلاش داریم به سمت توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان حرکت کنیم، اظهار کرد: تلاش می‌شود در فعالیت‌های خود به کیفیت کارها بیشتر از کمیت توجه شود.

محمود شهبازی با اشاره به اینکه بودجه محور بودن اکثر فعالیت‌ها دغدغه بزرگی است که کیفیت انجام کارها را تحت الشعاع قرار ‌می‌دهد، اضافه کرد: امید است به سمت و سویی حرکت کنیم که کیفیت را بیشتر از کمیت مورد توجه قرار دهیم.

*ایجاد ساختار گروه‌های آموزشی در استان‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تحول در آموزش و پرورش یکی از موضوعات مورد توجه در این دستگاه است، بیان کرد: این تحول از طریق فرآیند تغییر و تحول در آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مریم رشتچی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه گروه‌های آموزشی توسعه مستمر شایستگی‌های معلمان با بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها از اهم اهداف گروه‌های آموزشی است، افزود: در ساختار آموزش و پرورش ساختاری به نام گروه‌های آموزشی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید تبادل تجارب بین معلمان صورت گیرد تا بهره‌وری از عملکرد معلمان افزایش یابد، اضافه کرد: گروه‌های آموزشی ریاضی کارشناسان تربیت انسان‌هایی که بتوانند توانایی حل مسئله را داشته باشند از وظایف گروه‌های آموزشی است که معلمان را توانمند کند تا دانش‌آموزان توانمند در این زمینه تربیت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه دبیرخانه کشوری ریاضی در طول سه سال گذشته در زنجان بوده است، افزود: این دبیرخانه گام‌های مهم و موثری را برداشته تا درس ریاضی از حالت کلیشه خارج شود و در راستای تربیت دانش‌آموزان با توانایی حل مسئله حرکت کنند.

* بحث نظارت و بحث توانمندسازی معلمان در دستور کار قرار دارد

کارشناس مسؤول گروه‌های آموزشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در گروه‌های آموزشی شعار و هدف و رویکرد بحث کیفیت‌بخشی به آموزش است، اضافه کرد: بحث نظارت و بحث توانمندسازی معلمان در وزارت آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده‌ایم.

اشرف سادات فاطمی با اشاره به اینکه معلمان پس از ورود به آموزش و پرورش باید علم خود را به روز کنند، اضافه کرد: این رسالت گروه‌های آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد در آموزش بالینی به معنای رشد دادن سطح علمی معلمان در گروه‌های آموزشی مد نظر است که اجرا خواهد شد، تصریح کرد: بحث نظارت و باز بودن کلاس‌های درس بر روی همکاران و معلمان به رشد و تعالی همدیگر کمک خواهد کرد.

کارشناس مسؤول گروه‌های آموزشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ما درصدد هستیم مدارس را به سازمان یادگیرنده تبدیل کنیم تا همه معلمان با کمک متقابل بتوانند سطح علمی همدیگر را ارتقا دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال سومین سالی است که جشنواره نوآوری‌های معلمان را اجرا می‌کنیم، تصریح کرد: در سال‌جاری بحثی که اضافه شده رویکرد حل مسئله است یعنی بتوانیم دانش‌آموزان را طوری تربیت کنیم تا در زندگی روزمره خود بدون مشکل باشد.

فاطمی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم طوری برنامه‌ریزی صورت گیرد تا معلمان بتوانند بحث ریاضی خود را در سایر دروس داشته باشند و بتوانند بحث خود را به سایر دروس مثل جغرافی و دینی و … ربط دهند، افزود: همه ما به دنبال کیفیت بخشی و کمک به رشد حرفه‌ای معلمان هستیم.

کارشناس مسؤول گروه‌های آموزشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما در وزارت دغدغه آموزش داریم و امید است بتوانیم معلمانی تربیت کنیم که بتوانند با ارتقای علمی خود دانش‌آموزانی متناسب برای کشور تربیت کنیم.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول