اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان:

تولید محصولات کشاورزی مقاوم به خشکی در سمنان ضروری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای اقلیمی خشک است، گفت: تولید محصولات کشاورزی مقاوم به خشکی در این استان ضروری است.

تولید محصولات کشاورزی مقاوم به خشکی در سمنان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سید حسن میرعماد پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی ایمنی زیستی در سمنان اظهار کرد: کشور ما در منطقه کم‌آبی قرار گرفته است و تولید محصولات متحمل به خشکی می‌تواند راهگشا و انقلاب‌آفرین باشد.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی بیان کرد: امروز وظیفه بخش کشاورزی تأمین امنیت غذایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری گفت: کشور عزم راسخی برای دستیابی به فناوری‌های نو از جمله بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک برای رفع چالش‌های اساسی کشور در حوزه‌های بحران آب و تغییر اقلیم، امنیت غذایی، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دارد.

میرعماد گفت: دستیابی به فناوری‌های نو مانند زیست فناوی نه تنها یک ضرورت بلکه انتخابی است که در سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری بارها و بارها مورد تأکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مهندسی ژنتیک که فرآورده‌های آن را با عنوان محصولات تراریخته می‌شناسیم در واقع پدیده جدیدی نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 190 میلیون هکتار از اراضی جهان زیرکشت این نوع محصولات رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در مورد همه علوم و فنون جدید منتقدانی وجود دارد، گفت: انتقادات باید سازنده باشد؛ بدیهی است که همه فناوری‌ها باید با ملاحظات خاص خود از جمله ملاحظات ایمنی زیستی مورداستفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول