اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

رئیس اداره پست چالوس خبر داد

مجلس به دنبال تصویب زیان‌آور بودن حرفه پست‌چی

رئیس اداره پست شهرستان چالوس گفت: قرار بود قانونی در مجلس تصویب شود تا حرفه پست‌چی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور معرفی شود.

مجلس به دنبال تصویب زیان‌آور بودن حرفه پست‌چی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، «پُست» یکی از تاریخی‌ترین و مهم‌ترین شیوه‌هایی بود که انسان برای بهره‌مندی از ارتباطات مطمئن و گسترده آن را ابداع کرد که برخی مورخان، ایرانیان را مبدع و مبتکر پست در جهان می‌دانند.

سیستم ارتباطی بشر در قالب پسُت اگر چه قدمتی سه هزارساله دارد و شاید انتظار می‌رفت مانند برخی دیگر ابداعات و ابتکارات بشر بر اثر گذشت زمان و کشف راه‌حل‌های مدرن‌ و جدید، کنار گذاشته شده و به فراموشی سپرده شود ولی این موضوع درباره «پُست» شکل دیگری رقم خورد و «پُست» نه تنها با انواع اختراعات و تکنولوژی‌ها توسط بشر مانند جی‌میل، ایمیل و امثالهم به دست فراموشی سپرده نشد بلکه روز به روز نیاز انسان‌ها به این سیستم ارتباطی بیشتر شده تا جایی که اکنون در قرن 21 به یکی از سیستم‌های بسیار مهم و فراگیر در زمینه تبادل کالاها و مرسولات دیگر پستی تبدیل گشته است و حتی قابلیت بروزرسانی شدن «پُست» نیز سبب شده تا تکنولوژی و خدمات الکترونیکی برای پایداری خود از «پُست» کمک بگیرند و امروز تجارت الکترونیکی پُست یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌ها در جوامع توسعه یافته است.

رئیس اداره پست شهرستان چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه خود در یک خانواده فعال در حوزه «پُست» بزرگ شده است، اظهار کرد: پست کهن‌ترین و گسترده‌ترین نوع ابزار ارتباطی بین انسان‌های دنیا است و جوامع رشد یافته برای تحقق توسعه خود به شبکه ارتباطی توجه و روی آن برنامه‌ریزی کلان کردند.

امیرعلی ازوجی افزود: هر پستچی به طور میانگین از انجام 3 هزار سفر جلوگیری می‌کند که هر سفر افزون بر هزینه‌ها، پیامدهای دیگری مانند اتلاف وقت، فشارهای عصبی و روحی، مشکلات حمل و نقل، اتلاف سوخت، آلودگی هوا، انواع خسارت‌های مالی و جانی را نیز در پی دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پستی در ایران دارای قدمتی 3 هزار ساله است و حتی برخی مورخان ایرانی، ایرانیان را مبتکر ارتباطات پستی می‌دانند، خاطرنشان کرد: پس از صدارت امیرکبیر، تحولات تازه‌ای در پست کشور ایران ایجاد شد و فعالیت‌های پستی استعمارگران تعطیل شد و پیک‌های پست ایران با نظم و نظامی تازه که توسط امیرکبیر ایجاده شده بود با سرعت و دقت بسیار، امور مراسلات را انجام می‌دادند.

این مسؤول بیان کرد: چون پست در ایران از قدمتی طولانی برخوردار است از فعالیت‌های چاپارهای قدیمی تا پست کنونی ابزار و آثار گران‌بها و دیدنی گردآوری شده است که در موزه پست تهران نگهداری می‌شود.

وی یکی از ملزومات دولت الکترونیک در هر کشوری را تقویت شرکت پست دانست و گفت: در حال حاضر بالاترین مرسوله پستی را آمریکا به خود اختصاص داده است و سپس سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی بیشترین میزان سرانه مرسوله پستی را دارند.

رئیس اداره پست شهرستان چالوس با اشاره به اینکه پست یک رابط امین بین مردم و دولت، مردم با مردم و سازمان‌ها است که این رابطه موجبات سالم‌سازی محیط اداری را فراهم می‌کند، ابراز کرد: صنعت پست کشور به عنوان صنعت سبز به صورت شبانه‌روزی به مردم شریف ایران و به نهادها و سازمان‌ها ارائه خدمت می‌کند.

وی تصریح کرد: همه سعی ما بر این است که مردم فقط به خاطر دو موضوع کار و تفریح از منزل خودشان خارج شوند و امورات اداری خود را به پست محول کنند تا هم در کاهش ترافیک و جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه‌ها و آلودگی‌ هوا مؤثر واقع شود.

ازوجی درباره خدمات نوین شرکت ملی پست ایران یادآور شد: لزوم بهره‌برداری از فناوری روز در راستای توسعه خدمات نوین پستی از جمله تجارت الکترونیک، پست الکترونیکی، پست لجستیک، سفارش کارت پستال الکترونیکی، وب آگهی، چاپ تمبر طلا، نقره، تمبر اختصاصی و... هدف اصلی ما است.

وی با تأکید بر گسترش خدمات پستی در راستای رفاه حال شهروندان چالوسی، درباره اقدامات مهم اداره پست شهرستان چالوس اظهار کرد: دو باجه پستی یکی در دادگستری چالوس با عنوان باجه پست قضائی و دومی باجه پستی در اداره پزشکی قانونی جهت رفاه حال شهروندان استقرار یافته است.

این مسؤول بیان کرد: اداره پست شهرستان چالوس با رونمایی از 23 فقره تمبر اختصاصی موفق به کسب رتبه نخست طی 3 سال متوالی در سطح استان مازندران شد و عنوان پایتخت رونمایی تمبر غرب مازندران به چالوس اختصاص یافت و رونمایی از تمبرهای اقامه نخستین نمازجمعه کشور، امامزاده سید طاووس خاتون صلاح‌الدین‌کلای نوشهر، روز مازندران در مرزن‌آباد، هفته خبرنگار در دو مرحله، بوی ماه مهر، هفته نیروی انتظامی، علامه فاخری، یادواره شهدای شهرستان چالوس و هچیرود، قاسم احمدی لاشکی نماینده مجلس و استاد سالار عقیلی خوانند ملی کشور از شاخص‌ترین رونمایی‌هایی بوده است و تاکنون نیز سه رونمایی تمبر در تهران صورت گرفته است.

رئیس اداره پست شهرستان چالوس ابراز شد: قرار بود قانونی در مجلس تصویب شود تا حرفه پست‌چی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور معرفی شود که هنوز تصویب نشد ولی مدیران پرتلاش و دلسوز پُست کشور سعی خود را برای به تصویب رسیدن این قانون به کار گرفته‌اند.

وی شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی را جزء بیشترین اشیاء گمشده که به اداره پست تحویل داده می‌شود، عنوان کرد و گفت: در اداره پست چالوس پس از دریافت این اشیاء گمشده، سریعاً مشخصات آنها را وارد سامانه «پست یافته» به آدرس http://postyafteh.post.ir می‌شود که افراد با وارد کردن شماره ملی خود در این سامانه، می‌توانند متوجه شوند که آیا مدارک گمشده‌ آنها به اداره پست انتقال یافته است یا خیر.

ازوجی با اشاره به اینکه شعار امسال شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران «همیشه همه جا،با پست ایران» است، گفت: قبول و ارسال محصولات کشاورزی از جمله برنج، پرتقال، چای و پاکات جریمه ایستگاه عوارضی آزاد راه تهران - شمال از چالوس به دیگر شهرستان‌ها و استان‌های کشور و امانات خارجه از جمله فعالیت‌های پست چالوس است.

انتهای پیام /86019/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول