اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی

سال گذشته ۴۸ واحد صنعتی به چرخه تولید برگشتند

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اعتبارات پایین در حوزه راه‌های استان و عقب‌ماندگی استان در این بخش، گفت: پنج درصد راه‌های کل کشور در این استان است.

سال گذشته ۴۸ واحد صنعتی به چرخه تولید برگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی ظهر امروز با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مدیر کل دادگستری خراسان‌جنوبی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد.

مهدی جعفری مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی سومین استان پهناور کشور است، اظهار داشت: پنج درصد راه‌های کل کشور در این استان قرار‌ دارد.

وی با اشاره به اعتبارات پایین در حوزه راه‌های استان و عقب‌ماندگی استان در این بخش، گفت: سهم اعتبارات استان در مقایسه با استان‌هایی که طول راه آن‌ها با خراسان‌جنوبی مشابه است خیلی پایین و تنها 2.5 درصد اعتبارات است.

عقب‌ماندگی خراسان‌جنوبی در حوزه راه‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه خراسان‌جنوبی در احداث راه‌های باند دوم نسبت به متوسط کشوری هفت درصد عقب‌ماندگی دارد، مطرح کرد: طول راه‌هایی که نیاز است به متوسط کشوری برسیم احداث 512 کیلومتر باند دوم است.

جعفری با بیان اینکه از 10 کریدور مهم در کشور دو کریدور در راه‌های استان واقع شده، و با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تلفات استان در کریدور شمال به جنوب استان اتفاق می‌افتد، تبیین کرد: از ابتدای سال 96، 167 کیلومتر باند دوم در استان احداث و آسفالت شده که تنها 66 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه 67 کیلومتر از باندهای دوم استان آماده آسفالت است، تبیین کرد: با تکمیل 68 کیلومتر،  باندهای دوم استان به 700 کیلومتر می‌رسد و شاهد تحول چشمگیر در این بخش خواهیم بود.

وجود 89 روستای فاقد راه آسفالته

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی به آسفالت راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان  ۸۲۹ روستا از راه آسفالت برخوردار و ۸۹ روستا نیز فاقد راه آسفالته هستند.

جعفری تکمیل محور ماهیرود به فراه افغانستان را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مؤثر در اقتصاد استان دانست و تصریح کرد: تاکنون ۶۴ کیلومتر از این راه تکمیل شده و اعتبار ابلاغی این طرح در  سال جاری حدود ۹۰ میلیارد ریال بوده است.

تکمیل محور بیرجند- قاین نیازمند اعتبار 120 میلیاردی

وی میزان مطالبات پیمانکاران از راه و شهرسازی را 160 میلیارد تومان ذکر و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل محور بیرجند- قاین را 120 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در راستای بازآفرینی شهری اقدامات خوبی در استان انجام شده و توانمند سازی محلات نیز مدنظر قرار دارد.

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، سرمایه‌گذاری دولت در حمل و نقل کشور را 10 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کاهش 30 درصدی اعتبارات و افزایش 70 درصدی هزینه‌ها ما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

ثبت 99 هزار تخلف در استان

وی از ثبت ۹۹ هزار و ۴۸۲ مورد تخلف در سطح استان طی هشت ماه امسال خبر داد و با بیان اینکه ۸۶ درصد تخلفات منجر به ثبت جریمه شده، بیان داشت: تخلفات ثبت شده در استان در سال گذشته ۸۰ هزار و ۳۲۳ مورد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اعلام کرد: میانگین تخلف سرعت در سطح کشور هفت درصد است اما این رقم در خراسان‌جنوبی به ۲۶ درصد می‌رسد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن کویری بودن و زیاد بودن طول راه‌های استان است.

شهامت با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴۰ نفر فوتی در راه‌های استان داشته‌ایم که این رقم در سال جاری تا کنون با کاهش ۱۱ درصدی مواجه است، تبیین کرد: علی‌رغم اینکه تعداد تصادفات در سطح استان تغییر چندانی نداشته اما شدت و تعداد تلفات کاهش پیدا کرده است.

عباس جرجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی نیز، گفت: 21 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب شده در استان داریم که از این تعداد 18 مورد در حال واگذاری است.

زیرساخت‌های نواحی صنعتی استان تأمین می‌شود

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های نواحی صنعتی استان، گفت: آب و برق این نواحی تأمین شده و هشت شهرک صنعتی به گاز متصل شدند و اتصال سه شهرک دیگر به شبکه گازرسانی نیز در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه سال گذشته با اجرای طرح رونق 48 واحد صنعتی به چرخه برگشتند، اعلام کرد: کمبود نقدینگی53درصد واحدها، از دست دادن بازار محصولات 20 درصد واحدها، مشکلات ناشی از ضعف تکنولوژی، عدم تامین مواد اولیه و تامین زیرساخت‌های تولید از جمله مشکلات گریبان‌گیر واحدها و نواحی صنعتی استان است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول