اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

برنامه‌های هفته پژوهش در آذربایجان‌شرقی اعلام شد/ تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان آذربایجان‌شرقی برنامه‌های هفته پژوهش در این استان را تشریح کرد.

برنامه‌های هفته پژوهش در آذربایجان‌شرقی اعلام شد/ تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان

 اصغر عسگری امروز در این باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان‌ها با توجه به سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال گفت: پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی؛ شعار هفته پژوهش امسال اعلام شده که با توجه به برنامه‌ها و روز شماری که برای این هفته در نظر گرفته شده، ملاک عمل حل چالش‌های روز کشور و در راس آنها استان‌هاست که دانشگاه‌ها باید به این سمت بروند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه هفته پژوهش سال‌جاری از ۲۴ تا۳۰ آذرماه همزمان با سراسر کشور در دانشگاه و سایر مراکز تحقیقاتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: روز اول هفته پژوهش با عنوان پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است که هدف از نامگذاری این روز، آشنایی دانش‌آموزان با فضاهای آموزشی و پژوهشگاه‌هاست.

به گفته وی، صبح روز دوم تجلیل از پژوهشگران و فناوران و عصر همان روز پژوهش و فناوری و رسانه نامگذاری شده است، روز سوم هفته پژوهش با عنوان پژوهش، فناوری و چالش‌های ملی نامگذاری شده است، روز چهارم نیز پژوهش، فناوری، علوم انسانی و هنر در راستای وحدت حوزه و دانشگاه و عصر همان روز پژوهش، فناوری و مسوولیت‌های اجتماعی نامگذاری است، روز پنجم هفته پژوهش، فناوری و تعاملات بین‌المللی نام گرفته است.

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای استان‌ها یادآور شد: مراسم نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان آذربایجان‌شرقی از جمله این برنامه‌هاست که با حضور مسوولان در محل تالار لعل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

این مقام مسوول یادآور شد: در این مراسم از پژوهشگران با گروه‌های عمده (علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر همچنین در علوم پزشکی هم گروه‌های عمده سه‌گانه ( علوم پایه، پزشکی و پیراپزشکی) تجلیل صورت خواهد گرفت.

به گفته وی اجرای مراسم زنگ پژوهش با حضور مسوولان استانی و خیران مدرسه‌ساز، دیدار با نخبگان، پیشکسوتان علمی، مخترعان و کارآفرینان استان و تجلیل از خدمات آنان و  برگزاری تورهای پژوهشی برای بازدید از مراکز تولیدی، معدنی، و پژوهشی استان و برگزاری جشنواره دانش‌آموزی و تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

عسگری تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای علمی و پژوهشی در دانشگاه و سازمان‌ها، برگزاری برنامه‌ «دانشگاه با درهای باز» در یکی از روزهای هفته پژوهش و فناوری به منظور حضور پژوهشگران، صنعتگران، معلمان و دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها و مراکز و فناوری و معرفی توانمندی‌های دانشگاه‌ها در توسعه منطقه‌ای و ملی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار، رونمایی از دستاوردهای جدید با رویکرد کارآفرینی و مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت‌های منطقه به منظور حل مشکلات، چالش‌ها و برگزاری سمینارهای «شناسایی نیازهای پژوهشی و فناوری» توسط کارشناسان و سازمان‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری به منظور حل چالش‌ها و تنگناهای استان از جمله دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در سال‌جاری افزود: برگزاری نشست‌ها، سخنرانی‌‌ها و کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مختلف، تجلیل از پژوهشگران و روز دانشگاه و درهای باز از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/ 60023/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول