اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملکان:

سرطان گوارشی شایع‌ترین عامل مرگ و میر در آذربایجان‌شرقی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملکان به شایع‌ترین عامل مرگ و میر در استان اشاره کرد و گفت: سرطان گوارشی شایع‌ترین عامل مرگ و میر در استان آذربایجان‌شرقی است.

 سرطان گوارشی شایع‌ترین عامل مرگ و میر در آذربایجان‌شرقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، محمد میرزاپور ظهر امروز در جلسه شورای اداری ملکان اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی عامل بیشترین مرگ و میر در این شهرستان طی سال‌های گذشته بوده است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته تعداد 266 تن از شهروندان شهرستان ملکان به علت بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست داده‌اند.

میرزاپور، سرطان و سوانح رانندگی را از دیگر قاتلان شهروندان ملکانی ذکر کرد و اظهار کرد: متاسفانه به علت تغذیه نامناسب و استفاده از مواد غذایی و خوراکی مضر آمار افراد چاق در ملکان بیشتر شده که این زنگ خطری برای ابتلا این افراد به انواع بیماری‌هاست.

میرزاپور در ادامه با بیان اینکه 58 هزار نفر ملکانی بالای 30 سال سن در معرض خطر انواع بیماری‌ها در ملکان وجود داشت، افزود: تعداد 32 هزار تن از این افراد توسط خانه‌های بهداشت روستایی و مراکز بهداشتی شهری خطر سنجی شده‌اند.

وی از رضایت 95 درصد ملکانی‌ها به خاطر ارسال پیامک‌های بهداشتی و درمانی خبر داد و افزود: نزدیک به 19 درصد جمعیت شهرستان ملکان فشار خون دارند و نیازمند درمان هستند.

وی به شایع‌ترین عامل مرگ و میر در استان نیز اشاره کرد و اظهار کرد: سرطان گوارشی شایع‌ترین عامل مرگ و میر در استان است.

حل و فصل مشکل زمین احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری ملکان

محمدباقر خانی فرماندار شهرستان ملکان نیز در جلسه شورای اداری ملکان از حل و فصل مشکل زمین احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری ملکان خبر داد و از کمک‌های نماینده مجلس و مدیران دستگاه‌های دولتی در این خصوص قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه باقی مانده مسیر جاده ملکان به لیلان نیز با تلاش‌های دهیار حسین آباد تملک شد، افزود: تا پایان سال‌جاری عملیات اجرایی این جاده به پایان خواهد رسید.

خانی، مرمت یک هکتار از محوطه قلع بختک لیلان، زیرپوشش رفتن همراه اول، چهار خطه شدن جاده ملکان به مراغه، آسفالت معابر عمومی روستاها، ایجاد انشعاب از خط آبرسانی زرینه‌رود برای مجتمع قلعه جوقو لایروبی بستر و حریم مردق چای را از کارهای انجام شده در شهرستان ملکان ذکر کرد

انتهای پیام/60019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول