اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد

افزایش تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی به ۲۴۰۰ نفر در سال جاری

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی به حدود ۲۴۰۰ نفر رسیده است، گفت: تلاش کردیم که محتوای آموزشی را تولید کرده و ابزارهای تشخیصی را دقیق‌تر کنیم.

افزایش تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی به ۲۴۰۰ نفر در سال جاری

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص اقدامات این سازمان برای دانش‌آموزان اوتیسمی، اظهار کرد: روی این موضوع خیلی خوب کار کردیم و محتوای آموزشی تولید شده است ضمن اینکه ابزارهای تشخیصی را دقیق‌تر کردیم؛ همچنین وارد سیستم فراگیر شده است. 

وی ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی حدود ۲ هزار نفر بود که امسال به ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر رسیده است و برای آنها تلاش شده است که برنامه‌های مناسبی ارائه شود. 

قدمی اضافه کرد: در تلاش هستیم در هر استان یک مدرسه برای دانش‌آموزان اوتیسم داشته باشیم که البته اکنون ۲۰ مدرسه اوتیسم داریم و در استان‌هایی که مدرسه اوتیسم نداریم، کلاس ضمیمه برای دانش‌آموزان اوتیسمی وجود دارد؛ همچنین طرح فراگیر نیز اجرا می‌شود. 

وی تصریح کرد: اقداماتی که آموزش و پرورش برای کودکان اوتیسمی انجام می‌دهد، مختص آن دانش‌آموزانی است که بتوانند در مدرسه حضور داشته و از این آموزش‌ها استفاده کنند؛ یعنی کودکان اوتیسمی شدید تحت پوشش آموزش و پرورش نیستند و بهزیستی آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول