اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

مشاور وزیر «صمت» خبر داد

افزایش ۱۳ درصدی صادرات در کشور/ خراسان‌جنوبی قطب معدنی کشور است

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حجم صادرات کشور در هشت ماهه امسال بیش‌از ۳۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۳ درصدی صادرات در کشور/ خراسان‌جنوبی قطب معدنی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ایرج موفق امشب در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده خراسان‌جنوبی اظهار داشت: با محدودیت‌ها و شرایطی که وجود دارد شاهد رشد صادرات در کشور بوده‌ایم به طوری که میزان حجم صادرات در هشت‌ماهه امسال 31 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

وی افزود: شرایط استان‌ها در بحث صادرات به‌ویژه در استان‌های مرزی متفاوت بوده که مشکلات این استان‌ها از طریق وزارتخانه پیگیری می‌شود، یادآور شد: یکی از مشکلات استان تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه بوده که باید با پیگیری از طریق وزارت خارجه دوباره راه‌اندازی شود.

مسؤول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به بحث تعرفه‌های ترجیحی اشاره کرد و گفت: کشورهای هدف برای صادرات پنج کشور هستند که یکی از آن‌ها افغانستان است که 30 درصد کالاهای صادراتی به این کشور از طریق خراسان‌جنوبی انجام می‌گیرد.

موفق ادامه داد: بازگشایی بازارچه‌های مرزی مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا موجب مهیاتر شدن شرایط برای صادرکنندگان شود.

وی با اشاره به کارت‌های پیله‌وری و صادرکنندگان صادر شده در استان گفت: تعداد این کارت‌های صادر شده نشان از جنب‌وجوشی بوده که در این حوزه وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

مسؤول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان داشت: بخشی از زیرساخت‌های صادراتی استان توسط معاونت اقتصادی استانداری و بخشی از طریق اعتبارات ملی فراهم و از طریق وزارت صمت کمک می‌گردد.

موفق خاطرنشان کرد: در خراسان‌جنوبی 560 پروانه بهره‌برداری صنعتی و به همان میزان پروانه معدنی صادر شده و خراسان‌جنوبی به عنوان قطب معدنی کشور می‌درخشد.

انتهای پیام/69027/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول