اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

نمایندگان ملت پاسخگوی مطالبات دانشجویان

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

نمایندگان ملت پاسخگوی مطالبات دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با هفته گرامیداشت دانشجو دومین نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین عصر امروز در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

بدعهدی‌های آمریکا و غرب در معاهدات بین المللی بارها دیده شده

در این نشست صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بدعهدی‌ها و دشمنی‌های آمریکا و غرب در معاهدات بین المللی اظهارکرد: مواضع بنده در ارتباط با FATF مشخص است؛ چرا که کشوری‌هایی همچون عربستان و اسرائیل که عضو FATF هستند امروز به‌عنوان بزرگترین حامیان تروریسم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بنده مخالف تصویب این طرح بودم اما پس از تصویب باید به تصمیم مجلس شورای اسلامی احترام بگذاریم، هر چند موافقان باید بدانند، کسانی که در معاهده بزرگ و بین المللی همچون برجام جا زدند و هیچ پایبندی بر آن نداشتند؛ چطور با یک عهدنامه ساده می‌خواهند مشکلات تحریمی ما را حل کنند.

 

انتقاد از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی

بدری در ارتباط با تعهدات وزیر جهاد کشاورزی نسبت به وضعیت کشاورزی در کشور، بیان کرد: حجتی خسته است و رمقی برای کار کردن ندارد؛ باید اذعان کنیم که این شخص به درد وزارت جهاد کشاورزی نمی‌خورد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به وظایف نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شرایط فعالیت یک نماینده در استان اردبیل ایجاب می‌کند که نماینده‌ای اجرایی باشد نه سیاست‌زده؛ ما امروز ابتدا باید به دنبال تامین زیرساخت‌‌ها برای توسعه استان باشیم و نباید منافع حزبی را به منافع مردم ترجیح دهیم.

وی تاکید کرد: امروز حزبی کردن موضوع مصوبات مجلس در راستای اهداف انتخاباتی هیچ منفعتی برای استان ندارد که متاسفانه این روزها برخی از نمایندگان به این مسئله بیشتر پرداخت می‌کنند؛ ما باید به دنبال حضور در کمیسیون‌های تخصصی خود برای تامین منافع استان و مردم باشیم نه اینکه با اهداف سیاسی به عضویت کمیسیون‌های مختلف درآییم.

منطقه آزاد عامل توسعه استان اردبیل خواهد بود

بدری تصریح کرد: منطقه آزاد یکی از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه استان اردبیل می‌باشد، در گذشته استان اردبیل جزو بنگاه‌های اصلی معاملاتی و مواصلاتی کشور بوده است و ما امروز با تصویب و بهره‌‌برداری مناسب از منطقه آزاد می‌توانیم استان اردبیل را به جایگاه حقیقی و تاریخی خود برسانیم.

 

مشوق‌های صادراتی دولت برای کشاورزان

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از آثار خوب مناطق آزاد در کشور ما، توسعه متوازن شهرها و مناطق مرزی می‌باشد و فرصت مناسبی برای توسعه مناطق مرزی در مقایسه با مراکز بوجود خواهد آورد.

وی افزود: با تصویب مناطق آزاد ضریب امنیتی کشور را نیز بالا خواهیم برد زیرا این مسئله موجب عدم مهاجرت مردم از مرزها به مراکز کشور خواهد شد.  

کریمی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانون‌گذاری است، تشریح کرد: امور اجرائی و همچنین اجرای قوانین مصوب بر عهده نمایندگان مجلس نیست و باید انتظارات ما مطابق با شرح وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بخش صنایع تبدیلی، طی سال‌های گذشته مشکلات متعددی وجود داشت که خوشبختانه در سال‌های اخیر با ایجاد کارخانه‌های صنایع تبدیلی بالاخص سیب زمینی، توانسته‌ایم بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع و ساماندهی کنیم.

وی گفت: دولت مشوق‌های صادراتی برای کشاورزان استان در نظر گرفته است که این می‌تواند در جهت توسعه بخش کشاورزی گام مهمی تلقی گردد.

 

در این نشست محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به بحث FATF نیز اشاره کرد و گفت: نمایندگان موضوع را بررسی کردند، کار مجلس در این خصوص تمام شده ولی شورای نگهبان طرح را برگشت داده  و منتظر اعلام نظر مجمع تشخیص مصلت نظام هستیم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول