اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

مدیر حوزه های علمیه کشور:

روحانی عصر انقلاب اسلامی باید سینه‌چاک انقلاب باشد/ درجاماندگان کاروان انقلاب دائم شایعه پراکنی می کنند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: روحانی عصر انقلاب اسلامی بیش از اعصار پیشین باید سینه‌چاک انقلاب و پرچم‌دار دفاع از حقوق مردم و آماده تحمل سختی‌ها برای انجام رسالت خودش باشد.

 روحانی عصر انقلاب اسلامی باید سینه‌چاک انقلاب باشد/ درجاماندگان کاروان انقلاب دائم شایعه پراکنی می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در آیین افتتاح فاز اول حوزه علمیه جعفریه که ظهر امروز در شهرستان پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: پیشوا و منطقه بزرگ 15 خرداد با مردم پاک و خردمند و پیشگامان نهضت بزرگ انقلاب، نگین درخشان انگشتر انقلاب اسلامی و ستاره‌های فروزان نهضت بزرگ امام راحل هستند.

وی افزود: این سرزمین و مردم پاک و خردمند و شهدای سرافراز آن اسوه‌های ایران و جهان هستند که در روزگار تاریکی‌ها و سیاهی‌ها چون ماه درخشید و چون خورشیدی نورافشانی کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: در تاریکی ستم‌شاهی و حاکمیت دیو استعمار و استکبار، مردم پاک و خردمند این دیار شهیدان سرافرازی را به اسلام تقدیم کردند و آنگاه‌که هیچ فردی تصور نمی‌کرد که بر دیو استعمار و استکبار می‌توان پیروز شد زنان و مردان قهرمان این خطه، پیشگام امید، مقاومت و صبوری بودند.

وی خطاب به مادر معزز شهیدان جنیدی و خانواده‌های دیگر شهدای والامقام گفت: شما پیشگام حرکت بزرگی بودید، وقتی شما در خرداد 42 دل به دریا زدید و در متن نومیدی‌ها قربانی دادید شاید به ذهن شما نمی‌آمد که امروز خورشید انقلاب بر جهان بتابد و در سراسر عالم گفتمان انقلاب اسلامی در حال تجلی باشد.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی پیام پیشوای سرافراز و خرداد 42 و پیام مردان خردمند و انسان‌های آگاه و شهدای سرافراز در جای‌جای عالم در حال انتشار است و به‌رغم همه نامردهای مستکبران عالم و همه هزینه‌هایی که برای به بند کشیدن مستضعفان عالم انجام می‌دهند این راه به فضل خدا ادامه خواهد داشت.

دشمنان میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند تا پیام انقلاب اسلامی جلوه‌گر نشود

وی با اشاره ‌به اختصاص 40 میلیون دلار از سوی آمریکا برای شایعه افکنی و تخریب افکار علیه ایران و برخی کشورهای دیگر گفت: ده‌ها شبکه ماهواره‌ای، رادیو، تلویزیون، سایت‌ها، فضای مجازی و میلیون‌ها دلارِ قارون‌های منطقه و آدمکش‌های خائن در بحرین و یمن و خائنان به آرمان فلسطین و آرمان اعرابی که خودشان مدعی هستند، هزینه می‌شود برای اینکه پیام پیشوا و پیام انقلاب اسلامی در جهان جلوه‌گر نشود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خطاب به خانواده معظم شهدا و پیشگامان انقلاب اسلامی بیان داشت: امروز شما از یک منظر خیلی در غربت و تنهایی هستید چراکه دیوهای خطرناک استکبار و استعمار علیه شما هستند و اما از طرف دیگر هرگز تنها نیستید چراکه زینب‌وار و حسین‌وار مقاومت کردید و امروز خط مقاومت در منطقه و سراسر عالم پایه‌ریزی شده است و پرچم‌های اسلام عزیز و پرچم‌های سالار شهیدان در همه عالم با سرمایه شما در حال اهتزاز است و به‌پیش خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: مرعوبان، تنگ‌نظران و درجاماندگان کاروان انقلاب ترسیده‌اند و عقب می‌نشینند و دائم تحت تأثیر مغرضان شایعات دیگری منتشر می‌کنند اما مطمئن باشید انقلاب اسلامی راه خود را پیش خواهد برد.

تاریخ حوزه با سختی‌ها و مرارت‌ها درآمیخته است

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه تاریخ روحانیت و حوزه با مرارت، سختی، صبوری و تحمل دشواری‌ها درآمیخته است، افزود:  طلاب حوزه‌های علمیه باید آماده ایفای رسالت‌های سنگینی باشند و در این راه به‌عنوان طلبه و روحانی باید آمادگی هرگونه تحمل سختی‌ها و مرارت‌ها را داشته باشند.

وی ادامه داد: روحانی عصر انقلاب اسلامی بیش از اعصار پیشین باید سینه‌چاک انقلاب و پرچم‌دار دفاع از حقوق مردم و آماده تحمل سختی‌ها برای انجام رسالت خودش باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: گاهی روحانیت در کشاکش حوادث و وقایع در معرض هجمه‌هایی قرار می‌گیرد اما به‌رغم همه آن‌ها آماده تحمل سختی‌هاست، گاهی در این حوادث و وقایع، شایعات می‌پراکنند و سخن‌ها در جهت تضعیف روحانیت می‌گویند و هزینه‌های بی‌حد و بیکرانی را انجام می‌دهند برای اینکه ملت ایران، انقلاب اسلامی، حوزه و روحانیت تخریب شود.

روحانیت در خدمت آرمان های انقلاب است

وی بابیان اینکه در حال حاضر درخشندگی حوزه‌های علمیه و پیشگامی آن‌ها در عرصه‌های مختلف به‌وضوح دیده می‌شود، بیان کرد: ما مردانی هستیم که در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم و از منافع مردم دفاع کردیم و خود را قربانی و فدای ملت و مردم و مستضعفان کردیم و این پیشینه ماست و جریان روحانیت یک جریان علمی، با حکمت تمام و در خدمت آرمان‌های انقلاب و جامعه است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ائمه هدی (ع) و اصحاب ائمه در برابر انحراف‌ها ایستادند، خاطرنشان کرد: حلقه اول از حوزه‌های علمیه یاران بزرگ ائمه (ع) به‌ویژه از عصر باقرین و صادقین (علیهم‌السلام) بوده‌اند که در برابر انحرافات اعتقادی از یک‌سو و انحرافات اجتماعی و سیاسی از سوی دیگر ایستادند و از راه حق صیانت کردند.

اعرافی یادآور شد: اگر می‌خواهیم پرچم‌دار دنیای جدید شویم باید حوزه و تاریخ آن را که میراث امام صادق (ع) و به‌عنوان یک ارث بزرگ و گنج گران‌بها و ذخیره‌ای بی‌انتها بشناسیم.

انتهای پیام/ 67039/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول