اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

آیت‌الله حسینی بوشهری:

دوستی با دشمنان ملت مورد رضایت اهل‌بیت(ع) نیست

امام جمعه قم گفت: دوستی با کسانی که با این ملت دشمنی کرده و آن‌ها را تحریم می‌کنند و مشکلات برای محبان اهل‌بیت(ع) به وجود می‌آوردند، مورد رضایت اهل‌بیت(ع) نیست.

دوستی با دشمنان ملت مورد رضایت اهل‌بیت(ع) نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشمی حسینی بوشهری شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم حسینیه و زائرسرا قمی‌ها در شهر مشهد با اشاره به لزوم پیروی از اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: آن‌ها صراط مستقیم الهی هستند و شناخت و معرفت اهل‌بیت(ع) از خداوند یک شناخت کامل است و اگر شناخت و معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) نباشد، محبت هم به وجود نمی‌آید، کسی که نسبت به اهل‌بیت(ع) معرفت داشته باشد، از فرمان‌ها آن‌ها اطاعت می‌کند.

وی ادامه داد: براساس روایات ائمه معصومین(ع) بر شیعیان حقی دارند و آن حق زیارت این امامان معصوم است، ادعای دوستی اهل‌بیت(ع) کافی نیست و باید در عمل این دوستی را به نمایش گذاشت.

امام جمعه قم افزود: عمل به دستورات اهل‌بیت(ع) و خود را شریک آن‌ها دانستن در غم و شادی و الگو قرار دادن اهل‌بیت(ع) از جمله راه‌های شناخت متقابل پیدا کردن شیعیان نسبت به اهل‌بیت(ع) است.

آیت‌الله حسینی بوشهری راه اهل‌بیت(ع) را همراه با مشکلات دانست و تصریح کرد: انسان برای این که به اهداف متعالی برسد، باید سختی‌ها را تحمل کند، امام حسین(ع) می‌توانست که در مدینه باقی بماند و آقایی کند، اما این امام معصوم به خاطر اسلام به کربلا رفت.

وی ادامه داد: اهل‌بیت(ع) الگوهایی برای ما هستند و باید از آن‌ها در زمینه عبادت الگو بگیریم، پیام امام حسن عسکری(ع) به ما این است در هر جایی که هستیم، باید تاثیرگذار باشیم.

امام جمعه قم افزود: حضرت زهرا(س) بهترین لباس خود را در شب عروسی به فرد نیازمندی داد، ما شیعیان هم باید اهل‌بیت(ع) را در زمینه انفاق الگو قرار بدهیم، باید در هر جایی که احساس می‌کنیم اهل‌بیت(ع) از کار ما خوششان می‌آید، کوتاه نیاییم.

آیت‌الله حسینی بوشهری معنی تولی و تبری را دوستی با دوستان اهل‌بیت(ع) و دشمنی با دشمنان آن‌ها دانست و تصریح کرد: در دنیای کنونی دوستان و دشمن اهل‌بیت(ع) مشخص هستند، کسانی که با این ملت دشمنی داشته و آن‌ها را تحریم می‌کنند و مشکلات برای محبان اهل‌بیت(ع) به وجود می‌آوردند، دوستی با آن‌ها مورد رضایت اهل‌بیت(ع) نیست.

وی ادامه داد: کسانی که اگر دستشان برسد، ریشه ملت ایران پیرو اهل‌بیت(ع) و عزادار امام حسین(ع) را بخشکانند، آیا می‌شود که با آن‌ها دوستی کرد؟

امام جمعه قم افزود: اهل‌بیت(ع) در زندگی خود آسایش ندیدند و هیچ کدام از آن‌ها در شرایط عادی زندگی نکردند، امام حسین(ع) سختی‌ها را برای اعتلای اسلام به جان خرید.   

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این امام معصوم عبادت زیاد بود، امام حسن عسکری(ع) در زندان به گونه ای رفتار کرد که حتی زندانیان از این امام معصوم تاثیر گرفتند و متحول شدند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) روز را روزه می‌گرفت و شب‌ها به عبادت می‌پرداخت، سختگیری‌های زندانبان‌ها بر این امام معصوم تاثیر نمی‌گذاشت و زندانیان‌ از امام حسن عسکری(ع) لزوم پرداختن به عبادت را آموختند که موجب تعجب حاکمان جور آن دوره شد.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول