اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

با هدف ایجاد فشار اقتصادی و روانی

دشمن به دنبال نفوذ در مراکز حساس تصمیم‌ساز کشور است

امام جمعه شهر سردرود گفت: دشمن با هدف ایجاد فشار اقتصادی، روانی و در نهایت فشار عملی به دنبال نفوذ در تمام مراکز حساس تصمیم‌ساز کشور همچون وضعیت کشور عربستان دارد.

 دشمن به دنبال نفوذ در مراکز حساس تصمیم‌ساز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سردرود، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی در ادامه مطالب ازدواج موفق در خطبه اول، با بیان اینکه به انجام سریع کار خیر در اسلام توصیه شده است، اظهار داشت: لازم است با فراهم شدن شرایط اولیه برای ازدواج، برای انجام این امر خیر تعجیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سردرود با اشاره به آیات قرآن کریم، برآورده کردن مسائل اقتصادی و رفع فقر برای کار خیر را از وعده‌های صریح الهی دانست و افزود: اگر به خداوند رزاق و متعال اعتماد شود و‌ در عین حال با در امر خیر تلاش انجام‌ گیرد، الطاف الهی شامل حال خواهد بود.

وی افزود: عده‌ای از جوانان تحصیل را به ازدواج ترجیح می‌دهند و آن را مقدمه اشتغال می‌دانند در حالی که زمان مناسب برای ازدواج را از دست می‌دهند و دچار مشکلات عدیده می‌شوند.

جلیلی همچنین تربیت متعالی کودکان را از نتایج ازدواج در زمان مناسب دانست.

امام جمعه سردرود در خطبه دوم نماز جمعه این شهر با تبریک ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع)، عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی برای حفظ بیت‌المال را از سیره‌های راهگشای حضرت برای جامعه امروز دانست.

وی با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و با اشاره به فضیلت زیارت‌نامه حضرت معصومه (ص)، وجود ایشان را مایه خیر و‌ برکت فراوان برای کشور دانست.

امام جمعه سردرود با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه ادغام این دو یا جابه‌جایی روش‌های این دو نهاد و یا به مفهوم جابه‌جایی تخصص بین حوزه و‌ دانشگاه نیست، بلکه ‌مفهوم آن حرکت موازی علم و دین در راستای سعادت انسان است.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده معظم شهدا و با اشاره به انذار مقام معظم رهبری نسبت به احتمال توطئه افکنی دشمن در سال آتی یادآور شد: دشمن با هدف ایجاد فشار اقتصادی، روانی و در نهایت فشار عملی به دنبال نفوذ در تمام مراکز حساس تصمیم‌ساز کشور همچون وضعیت کشور عربستان دارد.

وی افزود : امروز با دفاع کامل از حیثیت‌های اقتدار کشور مثل توان هسته‌ای، توان موشکی و حضور منطقه‌ای، سایر کشورهای منطقه‌ای گرایش به تفکر انقلاب اسلامی پیدا کرده‌اند.

جلیلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروز جوانان دهه شصتی و هفتادی همچون جوانان دوران دفاع مقدس به دفاع از اسلام می‌پردازند که این در سایه احیای تفکر شهادت طلبی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر سردرود با اشاره به نشست بی‌خاصیت شورای همکاری خلیج فارس در ریاض ضمن اشاره به حضور کم‌رنگ اعضای این شورا در نشست و با اشاره به اظهارات مضحک پادشاه عربستان در آن نشان از استیصال سیاست‌های عربستان و در تبع آن آمریکا در منطقه دارد، افزود: عربستان در صورتی از خطر آفرینی ایران برای کشورهای دنیا سخن می‌گوید که خود منشأ صدور تفکر تکفیری و افراطی است و امروز علنا با جنگ افروزی در یمن، فجایع انسانی به بار‌ آورده است و در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کند.

انتهای پیام/60001/ 30/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول