اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

مأموریت تاج‌الدینی به مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد

کمیته راهبردی میوه شب عید در اولین ساعات کاری فردا تشکیل شود/خرید 600 تن سیب و پرتقال در دستور کار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی از مدیرکل تعاون روستایی این استان خواست تا در اولین ساعات کاری فردا، کمیته راهبردی تأمین میوه شب عید و خرید 600 تن سیب و پرتقال تشکیل شود و وقفه‌ای در این نیاز مهم بازار به وجود نیاید.

کمیته راهبردی میوه شب عید در اولین ساعات کاری فردا تشکیل شود/خرید 600 تن سیب و پرتقال در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بعد از آنکه موضوع میوه شب عید از دستور کار سازمان تعاون روستایی کشور خارج شد، مجددا با دستور ریاست محترم جمهور به وزیر جهاد کشاورزی و ابلاغیه محمود حجتی به رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی، بار دیگر تأمین میوه شب عید در دستور کار قرار گرفت.

در همین زمینه، وزیر جهاد کشاورزی دستور داد تا کمیته‌های راهبردی میوه شب عید در سطح کشور و استان‌ها تشکیل شود.

الیاس تاج‌الدینی نیز در این‌باره گفت: به محض دریافت این ابلاغیه از مدیر تعاون روستایی خواستم تا کمیته راهبردی میوه شب عید استان کهگیلویه و بویراحمد در اولین ساعات کاری بعد از دریافت دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی، تشکیل شود و زمان را از دست ندهیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: کمیته راهبردی استانی میوه شب عید متشکل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر تعاون روستایی و نماینده رسمی استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌ مباشر است که موظف است سیب و پرتقال مورد نیاز مردم این استان را در روزهای پایانی سال تأمین و توزیع کند.

وی با بیان اینکه تا قبل از این قرار بود در تأمین میوه شب عید امسال، تغییراتی حاصل شود، توضیح داد: با این ابلاغیه و مأموریت جدید، بدون از دست دادن زمان، کمیته‌های راهبردی را تشکیل می‌دهیم که در همین زمان باقی‌مانده، میوه مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال 97 و روزهای آغازین سال 98 با قیمت مناسب در دسترس باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار می‌رود که مدیریت تعاون روستایی با به کارگیری همه ظرفیت‌ها، و با پای کار آوردن مباشرین و تشکل‌های بخش کشاورزی بتواند سیب و پرتقال با کیفیتی را با اولویت تولیدات بومی همین استان تأمین و ذخیره‌سازی کند تا در راستای تنظیم بازار در ایام پایانی سال به بازار میوه، تزریق شود.

وی نیاز این استان به دو محصول سیب و پرتقال را در قالب این طرح، 600 تن اعلام کرد و گفت: به روال طبیعی هر سال خرید سیب از باغداران استان را به منظور تأمین میوه شب عید انجام دادیم و در همین زمینه 150 تن سیب خریداری و ذخیره‌سازی شد ولی بعد از آن و بر اساس تصمیم مسئولان کشوری، این کار متوقف شد.

وی ادامه داد: میزان سیب مورد نیاز این استان در طرح تنیم بازار میوه شب عید 300 تن است که هرچند فصل خرید این محصول را از دست دادیم اما تلاش می‌شود مابقی آن نیز تأمین شود و شاهد کمبود سیب در روزهای پایانی سال نباشیم.

تاج‌الدینی گفت: همچنین بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار این استان، می‌بایست 300 تن پرتقال برای شب عید و ایام بعد از آن خریداری کنیم که فرصت خرید داریم و تلاش ما این است که صددرصد پرتقال مورد نیاز این طرح از محصولات همین استان خریداری و توزیع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، کیفیت سیب و پرتقال تولیدی این استان را بسیار مطلوب خواند.

انتهای پیام/82005

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول