اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

یادداشت/

چه کسانی به مسؤولان دانشگاه زنجان سرمشق می‌دهند!

حوادث و اتقافات دانشگاه زنجان در روزهای اخیر و به دنبال مسائل ایجاد شده در مورد کنسرتی که قرار است در این دانشگاه برگزار شود نشان می‌دهد که عده‌ای از خارج دانشگاه برای مدیران این مرکز علمی سرمشق غلط می‌دهند.

چه کسانی به مسؤولان دانشگاه زنجان سرمشق می‌دهند!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، این روزها دانشگاه زنجان از مرکزیت علمی فاصله گرفته و مسیرش را به سوی حاشیه‌ها تغییر جهت داده است.

دانشگاه زنجان که مهم‌ترین دانشگاه دولتی استان زنجان است با هدف پرورش استعدادها از طریق آموزش و پژوهش‌های علمی به منظور کمک به تجهیز و تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور و ایجاد امکانات پژوهشی به منظور شناخت عوامل بالقوه ناشناخته در راستای افزایش توان علمی در زمینه علوم مختلف تاسیس شده است.

آموزش دانشجویان در رشته‌های مختلف، برقراری روابط دانشگاهی با دانشگاه‌های داخل یا خارج از کشور از طریق قراردادهای فرهنگی و دانشگاهی، تشکیل سمینارها و کنفرانس‌های علمی و آموزشی و ترجمه‌ و تألیف‌کتب‌ و نشریات در زمینه‌های مختلف علمی نیز از وظایف این دانشگاه اعلام شده است.

اما ظاهرا این روزها عده‌ای از خارج دانشگاه بنا دارند تا با فشار زمینه تحمیل برخی برنامه‌ها را بر مدیریت این دانشگاه فراهم و این مرکز علمی را از وظایف، اهداف و رسالت‌های اصلی خود دور کنند.

تلاش برای برگزاری کنسرت موسیقی مختلط به بهانه روز حافظ آن هم با گذشت بیش از دو ماه از سالروز گرامیداشت لسان‌الغیب شیرازی نشان می‌دهد که مدیران این دانشگاه خواسته و یا ناخواسته به دنبال به حاشیه بردن این مرکز علمی هستند.

اعطای مجوز برای برگزاری کنسرتی با بلیت‌های 10، 15 و 20 هزار تومانی در سالن الغدیر این دانشگاه در صورتی که برگزاری هر گونه کنسرت در دانشگاه‌های کشور ممنوع است، از سوی هیأت نظارت این دانشگاه نشان می‌دهد که کارهای غیرعلمی بر کارهای علمی در دانشگاه پیشی گرفته است.

هر چند در روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال لغو، جداسازی سالن و یا جلوگیری از حضور مختلط گروه موسیقی در این دانشگاه به گوش می‌رسد اما به نظر می‌رسد زور کسانی که از خارج دانشگاه خواستار برگزاری این کنسرت به هر نحو ممکن هستند بر زور مسؤولان و دلسوزان دانشگاه چربیده است و ظاهرا افرادی خارج از دانشگاه بر مسؤولان این مرکز علمی سر مشق تعیین می‌کنند.

این روزها دانشگاه زنجان وارد حاشیه‌های فراوانی شده و به نظر می‌رسد به سرعت در مسیر برگشت به روزهای پرحاشیه در سال‌های نه چندان دور است، حاشیه‌هایی که دانشجو و استاد را از درس و کلاس دور کرد.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول