اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

23 بازیکنی که برای ماموریت امارات به خط خواهند شد

یکشنبه سرنوشت‌ساز برای سربازان کارلوس

پس از اینکه لیست اولیه و آماده‎باش بازیکنان پیش از جام ملت‌های آسیا اعلام شد، طبق اعلام کارلوس کی‌روش امروز(یکشنبه) فهرست 23 نفره تیم ملی برای حضور در این مسابقات مشخص می‌شود.

یکشنبه سرنوشت‌ساز برای سربازان کارلوس

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، وقتی روز پنج‌شنبه کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه پس از اعلام فهرست 35 نفره آماده‌باش، قدم بعدی چه خواهد بود؟ گفت: مطمئنا قدم بعدی بسیار شفاف و مشخص است، ما خودمان را مهیای اعلام لیست تیم ملی در صبح روز یک‌شنبه خواهیم کرد، فضایی مملو از استرس و هیجان برای خیلی از علاقمندان به فوتبال شکل گرفت. حالا این استرس و هیجانات به اوج رسیده و امروز تکلیف لیست 23 نفره تیم ملی برای حضور جام ملت‌ها و غایبان و جامانده‌ها از این رویداد که قطعا در میان آنها اسامی بزرگی به چشم خواهد خورد، روشن می‌شود.

سرمربی تیم ملی گفته: در چند روز اخیر به همراه کادرم روز و شب، ساعت‌ها و ساعت‌های طولانی عملکرد فنی بازیکنان را مورد بررسی مجدد قرار دادیم. ما همه اطلاعات و آمار عملکردی بازیکنان به همراه فشرده و چکیده بازی و عملکرد بازیکنان داخلی و خارجی را طی چهار سال گذشته در اختیار داشته‌ایم و طبق روال همیشه سعی می‌کنیم تا یک تصمیم فنی دقیق، صادقانه و تاثیرگذار اتخاذ کنیم. البته امیدوار هستیم خداوند هم به ما کمک کند تا بهترین تصمیم و 23 نفر نهایی را انتخاب کنیم.

با توجه به اینکه لیست 23 نفره‌ای که یکشنبه اعلام خواهد شد، به سبب اینکه تیم ملی تا پنجم دی‌ماه فرصت دارد و می‌تواند تا آن تاریخ لیست خود را بررسی و نهایی کند، بسته نیست و به همین خاطر کی‌روش و دستیارانش یک لیست آماده‌باش یا استندبای هم خواهند داشت تا در صورت اتفاقاتی از قبیل مصدومیت، بازیکنان دیگری جایگزین شوند.

با این حال بد نیست نگاهی به پست‌های مختلف و فهرست احتمالی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها بیندازیم.

 دروازه‌

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، محمدرشید مظاهری، سیدحسین حسینی و پیام نیازمند 5 دروزاه‌بانی هستند که نامشان در فهرست اولیه تیم ملی قرار گرفت.

گمانه‌زنی‌ و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که برای حفاظت از دروازه تیم ملی، کارلوس نظری مشابه جام‌جهانی خواهد داشت و با توجه به غیبت‌های زیاد حسینی در ترکیب استقلال تهران، دوباره بیرانوند، عابدزاده و مظاهری را همراه با خود به امارات خواهد برد.

در این میان با توجه به درخشش در جام‌جهانی، کلین‌شیت‌های متعدد در لیگ برتر، آسیا و بازی‌های ملی بدون تردید شانس علیرضا بیرانوند برای حفاظت از تور دروازه تیم ملی از بقیه بیشتر است و یکی از بازیکنانی که از همین حالا فیکس بودنش را باید قطعی دانست، علی بیرانوند است. مگر اینکه اتفاقات دور از باوری رخ دهد.

 دفاع

رامین رضاییان، وریا غفوری، صادق محرمی، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، محمدرضا خانزاده، سیدمجید حسینی، روزبه چشمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی و سعید آقایی، مدافعینی هستند که در لیست اولیه تیم ملی نامشان دیده می‌شود.

با حضور حاج‌صفی و محمدی، احتمال خط خوردن سعید آقایی از لیست تیم ملی بسیار بالاست. در مرکز خط دفاعی هم با توجه به دوری طولانی مدت پژمان منتظری و فاصله زیاد فنی کنعانی‌زادگان با بقیه، به احتمال فراوان این دو بازیکن خط خواهند خورد تا چشمی، حسینی، پورعلی‌گنجی و خانزاده راهی امارات شوند.

معادله پیچیده اما به سمت راست خط دفاعی بازمی‌گردد. جایی که به احتمال فراوان رامین رضائیان راهی امارات خواهد شد و از بین وریا غفوری و صادق محرمی یکی باید در تهران بماند. شاید وریا غفوری بعد از جام جهانی باید خود را برای دومین شوک بزرگ هم مهیا کند.

 هافبک

سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، سامان قدوس، اشگان دژاگه، علی کریمی، وحید امیری، مسعود شجاعی و احمد عبدالله‌زاده هم نفراتی بودند که نامشان در فهرست اولیه هافبک‌های تیم ملی دیده می‌شود.

کارلوس کی‌روش در جام ملت‌ها برای یک هدف می‌جنگد و آن هم قهرمانی است. او در امارات سه هافبک‌دفاعی را با خود همراه نخواهد کرد و با توجه به علاقه وافری که به عزت‌اللهی دارد، از بین کریمی و ابراهیمی یکی باید جامانده بزرگ لقب بگیرد.

به احتمال فراوان احمد نوراللهی و احمد عبدالله‌زاده را باید دیگر خط‌خورده‌های تیم ملی بدانیم.

 مهاجم

مهدی طارمی، علی قلی‌زاده، علی علیپور، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، فرشاد احمدزاده، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی هم مهاجمان تیم ملی هستند که در لیست اولیه حضور دارند.

در پست مهاجم اگرچه کارلوس با ترافیک زیاد بازیکن مواجه است و باید دست به یک تصمیم سخت بزند، اما شاید پیش‌بینی انتخابات نهایی او در این پست هم خیلی دشوار نباشد.

مهدی طارمی اگرچه در چند ماه اخیر آن فرم ایده‌آل را نداشته اما درخشش در جام جهانی از یک طرف و علاقه زیاد سرمربی تیم ملی به او از طرفی دیگر موجب شده که خیالش بابت رفتن به امارات تا حدودی راحت باشد.

علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد هم به احتمال بسیار زیاد در لیست نهایی تیم ملی خواهند بود تا برای سایر نفرات کار دشوار شود.

علی‌پور، قلی‌زاده، ترابی، احمدزاده و کاوه رضایی. به نظر می‌رسد کاوه بعد از خداحافظی قوچان‌نژاد از بازی‌های ملی این بار فرصت حضور در جام ملت‌ها را داشته باشد. ضمن اینکه سفر مهدی ترابی به امارات هم بسیار محتمل است تا احمدزاده، علی‌پور و قلی‌زاده به مراتب شانس کمتری برای حضور در جام ملت‌های آسیا داشته باشند.

 لیست احتمالی تیم ملی

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، محمدرشید مظاهری، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدرضا خانزاده، رامین رضاییان، صادق محرمی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، سامان قدوس، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی و مهدی ترابی.

===============

گزارش از : حامد صیفی

===============

انتهای پیام / 89056/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول