اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

شهردار شیراز خبرداد

بهره‌برداری از خط 2 مترو شیراز تا 3 سال آینده

شهردار شیراز گفت: خط 2 مترو شیراز از میانرود تا میدان امام حسین(ع) تا 3 سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

بهره‌برداری از خط 2 مترو شیراز تا 3 سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حیدر اسکندرپور بعدازظهر امروز در نشست بررسی ارائه راهکار‌های استفاده از ظرفیت مسؤولان امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه‌وبودجه اظهار داشت: درراستای عملیات اجرایی حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری، کلان‌شهر شیراز بعد از تهران در احداث مترو نسبت به دیگر کلان‌شهرها پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه احداث خط یک مترو شیراز در مدت 18 سال به طول کشید تا به بهره‌برداری برسد، افزود: با استفاده از ظرفیت و تسهیلات 600 میلیارد تومانی در قالب تهاتر از طریق بانک صادرات خط 2 مترو شیراز در مدت 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه دربند «واو تبصره 5» بودجه سال جاری، اجازه تهاتر بدهی‌ به پیمانکاران داده‌شده است، گفت: 100هزار میلیارد تومان دریک بخش از این بند در نظر گرفته‌شده و در این راستا اگر پیمانکاران بخش‌های مختلف از دولت طلبکار هستند می‌توانند بدهی‌های خود را از طریق این تبصره دریافت کنند.

ساسان تاج گردون ضمن تائید بر اجرایی شدن عملیات مترو شیراز تصریح کرد: با همدلی و همراهی بین تمام دستگاه‌ها علاوه بر توسعه خطوط مترو، شاهد تسریع در حمل‌ونقل شهری کلان‌شهر شیراز و درنتیجه رضایتمندی شهروندان از این طرح هستیم.

وی اظهار داشت: برای استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت‌های قانونی، بند « واو تبصره 5» قانون بودجه سال جاری به دولت این اجازه را می‌دهد که در خواست متقاضیان، مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی، خصوصی، تعاونی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی  و نیز شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی بابت یارانه قیمت‌های تکلیفی از دولت که درچارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال 95 ایجاد شده با بدهی اشخاص یاد شده به بانک‌ها وموسسات غیر دولتی از طریق تسویه بدهی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی به بانک مرکزی که درچارچوب قوانین و مقررات ایجاد شده به صورت جمعی ازطریق انتشار اسناد تسویه خزانه تسویه کنند.

وی خاطرنشان کرد:با پیگری‌های انجام شده برای استفاده از ظرفیت قانونی این بند بعضی از دستگاه‌های اجرایی به عنوان دستگاه بدهکار به شهرداری شیراز محسوب می‌شوند.

معاون اداره کل اقتصاد و دارایی استان فارس در این نشست بیان داشت: ظرفیت ایجادشده دربند واو ماده 5 بودجه سال جاری فرصت مناسبی برای تسویه‌حساب دستگاه‌هایی اجرایی است.

ابوطالب آزرده اضافه کرد: با توجه به سهم ملی در بودجه سال 97 سعی شود هرچه زودتر نسبت به تخصیص بودجه تعیین‌شده به استان فارس اقدام کنند.

انتهای پیام/

  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول