اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی سمنان خبر داد

انتقال مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان به دولت

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با انتقال مالکیت کاروانسرای سنگی و آجری آهوان به دولت موافقت شد.

انتقال مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان به دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد جهانشاهی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس رایزنی و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد بین نمایندگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با انتقال مالکیت این دو کاروانسرا به دولت موافقت شد.

وی گفت: با موافقت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مقرر شد، مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان واقع در 45 کیلومتری جاده سمنان به دامغان تا پایان سال‌ جاری به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران واگذار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان، ظرفیت بزرگی در توسعه و بهبود شرایط و تأسیسات میان‌راهی گردشگری هستند و پس از اجرای توافق و انتقال نهایی مالکیت، زمینه جذب سرمایه‌گذار و واگذاری بلندمدت این کاروانسراها به بخش خصوصی، تحت نظارت فنی سازمان میراث فرهنگی فراهم می‌شود.

به گزارش فارس؛ دو کاروانسرا یا رباط تاریخی به نام «رباط سنگی انوشیروانی» و «کاروانسرای شاه‌عباسی» در منطقه آهوان وجود دارد.

زمان ساخت کاروانسرای سنگی رباط انوشیروانی به سال‌های 420 تا 421 هجری قمری و ساخت کاروانسرای آجری شاه‌عباسی به سال 1097 هجری قمری در دوره صفویه برمی‌گردد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول