اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی:

۹۰ درصد مطالبات کامیون‌داران حل شد/ وجود ۲۷ نقطه پرتصادف در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌جنوبی با اشاره به مطالبات رانندگان در اعتراضات اخیر گفت: مطالبات رانندگان در ۳۰ سرفصل مطرح که تا امروز ۹۰ درصد آن حل شده و مهم‌ترین درخواست آن‌ها ابزار ناوگان بوده است.

۹۰ درصد مطالبات کامیون‌داران حل شد/ وجود ۲۷ نقطه پرتصادف در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جعفر شهامت صبح امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت 26 آذرماه روز ملی حمل و نقل و رانندگان و یکم دی ماه روز راهداری اظهار داشت: اداره کل راهداری استان تا  با امروز در پایانه مرزی ماهیرود ٢۵ میلیارد تومان  هزینه کرده است.

وی به موضوع اعتراض و تجمع رانندگان در خردادماه امسال اشاره کرد و گفت: در این راستا ارتباط مستمر با رانندگان داشته‌ایم که از سوی آن‌ها 30 مورد درخواست مطرح گردید و ریشه‌های اصلی این موضوع تغییر نرخ ارزی بوده است.

چالش‌های تغییر نرخ ارز بر صنعت حل و نقل/ 90 درصد مطالبات رانندگان حل شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: اثرات تغییر نرخ ارز و آنچه در ابزار ناوگان وجود داشته چالش‌هایی را برای رانندگان ایجاد کرده که باید برنامه‌ریزان به این امور توجه کنند.

شهامت با بیان اینکه این موارد با پیگیری‌های صورت‌گرفته تا حدودی رفع و شرایط پایدارتری حاکم شد، یادآور شد: مطالبات رانندگان در 30 سرفصل مطرح که تا امروز 90 درصد آن حل شده و مهم‌ترین درخواست آن‌ها ابزار ناوگان بوده است.

رانندگان بیمه تکمیلی شدند

وی افزود: از جمله مشکلات بررسی شده در حوزه سوخت بوده که تمهیدات خوبی لحاظ شده است، تصریح کرد: همچنین مشکل بیمه رانندگان نیز مورد پیگیری قرار گرفته و در حال حاضر رانندگان و همسرانشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

توزیع 7065 حلقه لاستیک بین رانندگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از توزیع هفت هزار و 65 حلقه لاستیک در بین رانندگان حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد و گفت: این میزان تنها جوابگوی 70 درصد رانندگان ناوگان حمل و نقل بوده و 30 درصد نیاز استان را نتوانسته‌ایم پاسخگو باشیم.

شهامت به اجرای طرح تعیین نرخ حمل بر اساس تن بر کیلومتر اشاره کرد و گفت: این طرح در هفت مرحله ابلاغ شده که سه مرحله از آن درون‌سازمانی بوده و پیش‌بینی می‌شود چهار مرحله بعدی تا پایان دی ماه امسال با کمک اتحادیه‌های صنفی رانندگان عملیاتی می‌شود.

بیش از ٩٠ درصد رانندگان مالک هستند/ کاهش 30 درصدی اعتبارات

وی اضافه کرد: بیش از ٩٠ درصد رانندگان مالکان ناوگان حمل و نقل هستند و به عنوان سرمایه‌گذار در این بخش محسوب می‌شوند ولی با توجه به افزایش هزینه‌ها فعالیت در این بخش برای آن‌ها به صرفه نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی مجموع اعتبارات استانی و ملی اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان را 91.5 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: میزان اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته ٣٠ درصد کاهش داشته است.

شهامت با اشاره به 407 مورد قرارداد فعال فنی و نظارت در حوزه حمل و نقل استان یادآور شد: ارزش این تعداد قرارداده ٢٢٠ میلیارد و ۶٧٢ میلیون تومان بوده که متوسط پیشرفت فیزیکی آن‌ها ٧٨ درصد و پیشرفت ریالی ٨١ درصد بوده است.

افزایش هزینه‌ها و کاهش اعتبار!

وی میزان مطالبات حوزه راهداری و فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را تاکنون ٣٧ میلیارد تومان دانست و گفت: به طور میانگین کاهش ٣٠ درصدی در اعتبارات استانی وجود داشته علی‌رغم اینکه در قردادها، حوزه ماشین‌آلات، روکش‌ راه‌ها، تجهیزات ایمنی شاهد افزایش زیادی بوده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با بین اینکه انجام روکش‌ راه‌ها بیش‌از ٨۵ درصد هزینه‌های راهدری را شامل می‌شود، اضافه کرد: سالانه باید 15 درصد از طول راه‌های استان که  ١١ هزار و ٨۵٢ کیلومتر بوده نگهداری گردد و در حال حاضر 72 درصد از راه‌های استان نیاز به روکش دارند.

شهامت ادامه داد: در طی یک سال گذشته موفق به روکش ۴١٢ کیلومتر از راه‌های استان با هزینه‌کرد 60 میلیارد و 95 میلیون تومان شده‌ایم.

آبنماهای هزینه‌ساز

وی یکی از مشکلات اصلی در را ه‌های استان را وجود آبنماها دانست و افزود: در یک سال گذشته در استان ١۶ آبنما تبدیل به پل شده و در این راستا بیش‌از ٢ میلیارد و ١٠٧ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیش‌از ١١ میلیارد تومان در حوزه ایمنی راه‌های استان هزینه شده است، گفت: این موارد شامل خط‌کشی به طول دو هزار و ٣٠٠ کیلومتر از راه‌های استان، حفاظت ایمنی، نیوجرسی و آشکارسازی پل‌ها و روشنایی می‌شود.

وجود 27 نقطه پرتصادف در استان

شهامت تعداد نقاط پرتصادف مصوب استان را ٢٧ نقطه دانست و افزود: از این تعداد هفت نقطه در طی یک سال اخیر رفع شده که در این راستا یک‌میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان هزینه گردیده است.

وی ادامه داد: همچنین واگذاری حذف یک نقطه پرتصادف در استان به پیمانکار صورت گرفته که تا شش ماه آینده به اتمام می‌رسد و یک نقطه نیز در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به نقاط پرتصادف از سال 93 تا 95 بوده که در حال بروزرسانی این اطلاعات هستیم، تصریح کرد: در نقاط پرتصادف به دنبال این هستیم که اگر ریالی هزینه گردد بیشترین میزان کاهش کشته را داشته باشد.

وجود ٢٨ راهدار خانه در استان

شهامت از وجود ٢٨ راهدار خانه در استان خبر داد و افزود: ایجاد راهدارخانه ارسک مصوب شده و پیمانکار برای آن انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه ٢۶ مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی در خراسان‌جنوبی فعال است، تصریح کرد: تا پایان سال مالی 97 تعداد سه مجتمع خدماتی رفاهی جدید به این تعداد مجتمع‌های فعال استان افزوده که در حال حاضر بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در حال حاضر 14 مجتمع خدماتی بین‌راهی در استان در دست ساخت بوده، 13 مورد دارای موافقت اصولی و 20 مورد در حال گرفتن استعلامات در استان وجود دارد. 

هیچ‌کدام از خودروهای ما ستاره ایمنی ملی را ندارد

شهامت اذعان داشت: هیچ کدام از خودروهای ما ستاره ایمنی ملی را ندارد.

وی با بیان اینکه در طی سال گذشته ٢١ سامانه ثبت تخلف سرعت، ١٠ مورد تردد شمار، ٢۵ بیسیم خودرویی، سه مورد سامانه نظارت و ٣۵ ردیاب راهداری اضافه شده است، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای این تجهیزات ۴ میلیارد و ٢٢٩ میلیون تومان بوده است.

فعالیت ۵٢ سامانه فعال دوربین در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵٢ سامانه فعال دوربین و ۴٢ دوربین دستی در استان وجود دارد، یادآور شد: مشکل اصلی تصادف در راه‌های استان بیش‌از اینکه حادثه‌خیز باشد به سبب ضعف عمومی راه‌ها است.

شهامت با اشاره به اینکه سن ناوگان باری برای فرسودگی بالای 25 سال بوده که براساس آن تعداد ناوگان فرسوده بارگیری ثابت 472 مورد و ناوگان فرسوده غیرثابت 96 مورد در استان است، تصریح کرد: در مجموع 18 درصد ناوگان بارگیری ثابت استان و 5 درصد ناوگان بارگیری غیرثابت در استان فرسوده هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه ناوگان مسافربری سن فرسودگی در اتوبوس‌ها بالای 15 سال و مینی‌بوس‌ها بالای 20 سال و در سواری بالای 10 سال است، افزود: بر این اساس در سطح استان 43 دستگاه اتوبوس، 59 دستگاه مینی‌بوس و 63 دستگاه سواری از مجموع ناوگان حمل و نقل مسافر استان فرسوده هستند.

انتهای پیام/69027/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول