اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

شهردار اصفهان خبر داد

ایجاد 3 پایانه جدید در شهر اصفهان/ 100 هزار نفره شدن مسافران مترو تا آخر سال

شهردار اصفهان گفت: در آینده نزدیک 3 پایانه به پایانه‌های شهر اصفهان اضافه خواهد شد، این‌ها همه باید به گونه‌ای باشد که به افزایش تعداد مسافران مترو کمک کند و بتوانیم وضعیت ترافیک را تاحدودی اصلاح کرده، آلودگی را کاهش داده و حمل و نقل را روان و امنیت را افزایش دهیم.

ایجاد 3 پایانه جدید در شهر اصفهان/ 100 هزار نفره شدن مسافران مترو تا آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قدرت‌اله نوروزی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های اتوبوسرانی اصفهان ضمن تبریک روز 26 آذرماه روز حمل و نقل و رانندگان اظهار کرد: مسابقات راننده حرفه‌ای اتوبوس شهری اصفهان برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود و این مسابقات در خاورمیانه هم مانند ندارد، اما در برخی از کشورها مثل آمریکا و کانادا هم این مسابقات برگزار می‌شود.

شهردار اصفهان افزود: با برگزاری چنین مسابقاتی به دنبال این هستیم که اولاً خود رانندگان الگوهای خود را ببینند و سطح کار فنی خود را بالا برده و تجربه کسب کنند، همچنین به دنبال این هستیم که مردم ببینند که چه کسانی فرمان حمل و نقل شهری را در این شهر در دست دارند تا با اطمینان خاطر و آرامش در اتوبوس‌ها بنشینند و سفری همراه با اطمینان را طی کنند، بدانند این‌ها کسانی هستند که تجربه و فن بالا دارند و افرادی هم که مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی دارند، این مایه افتخار شهر اصفهان است که رانندگان بافرهنگ و با فن و تجربه و دانش بالا در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم که کسانی که این اتوبوس‌ها را می‌سازند اگر نقص و اشکالی که مربوط به ساخت اتوبوس و تکنولوژی است می‌بینند، رفع کنند.

نوروزی همچنین گفت: از 26 آذر تا 29 دی ماه 100 برنامه در رابطه با مسائل ترافیکی، حمل و نقل و آموزشی و مسائلی از این قبیل در شهر اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود، امید دارم در این 33 روز شاهد ارتقا و رشد سطح فنی، ترافیکی، حمل و نقلی و آموزشی لازم برای همه شهروندان باشیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امروز قولی که در آسایشگاه جانبازان به جانبازان ویلچری داده شد که اتوبوسی مناسب‌سازی شده در آنجا مستقر شود، تحقق پیدا می‌کند، همچنین در نظر داریم 2 اتوبوس دیگر هم برای معلولان آماده شده و به عرصه خدمات‌رسانی به معلولان وارد شود.

وی در ادامه مطرح کرد: 30 اتوبوس با کمتر از 3 میلیارد تومان که بیش از 10 میلیارد تومان ارزش افزوده دارد به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است و این کار را ادامه خواهیم داد تا شاهد یک ناوگان نو و بی‌عیب و نقص و با کاهش آلاینده‌ها داشته باشیم.

نوروزی اضافه کرد: با این اقدامات در کاهش آلاینده‌ها مؤثر بوده‌ایم، بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته همین کارها اثرات خود را به میزان کاری که شده گذاشته و این یک موفقیت است، همه با هم باید راهی را برویم که شاهد کاهش آلاینده‌ها و روزهای پاک بیشتری باشیم، مردم نیز باید همراهی کرده و از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو و تاکسی بیشتر استفاده کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در زمان تکمیل خط یک مترو گفتیم که تا پایان سال باید مسافران مترو به 100 هزار نفر برسد و امروز بین 64 هزار تا 69 هزار نفر در نوسان است، البته این تعداد کم است و بخشی از این را نیازمند کمک اتوبوسرانی هستیم، باید اتوبوس‌ها به سوی ایستگاه‌های مترو برنامه‌ریزی کنند و در خطوطی که مترو وجود دارد تجدید نظر صورت گیرد، باید کاری کرد که این ظرفیت ایجادشده از جهت مسافر تکمیل شود.

وی در ادامه بیان کرد: در آینده نزدیک 3 پایانه به پایانه‌های شهر اصفهان اضافه خواهد شد که پایانه‌های اندیشه، صمدیه و پایانه کنار ترمینال صفه هستند، این‌ها همه باید به گونه‌ای باشد که به افزایش تعداد مسافران مترو کمک کند و با انتقال 100 هزار مسافر از سطح شهر و خیابان‌ها به زیر زمین وضعیت ترافیک را تاحدودی اصلاح کرده و آلودگی را کاهش داده و حمل و نقل را روان و امنیت را افزایش دهیم و در مجموع رضایت مردم را بیشتر حاصل کنیم.

نوروزی در ادامه توضیح داد: برنامه‌های توسعه‌ای فراوانی داریم و به دنبال بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان و افزایش تعداد اتوبوس‌های نو هستیم، خردادماه گذشته 50 اتوبوس خریده بودیم که وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شدند، 30 اتوبوس نیز بازسازی شدند، 30 اتوبوس بازسازی شده هم امروز اضافه شد، هرچه اتوبوس‌ها بیشتر بازسازی شوند هم هوا از آلاینده‌ها در امان مانده و هم امکان زندگی بهتر برای مردم فراهم می‌شود و هم رفت و آمدها راحت‌تر شده و در نهایت هم امنیت حمل و نقل بیشتر می‌شود؛ امسال در برنامه‌ها می‌بینیم که تراموا را وارد اصفهان کنیم، در مجموع نگاه ما نگاه توسعه‌ای به حمل و نقل درون شهر است.

وی در پایان تأکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که از وسیله نقلیه شخصی فقط در موارد ضروری استفاده کنند و اتوبوس، تاکسی و مترو را جایگزین تعداد زیادی وسایل نقلیه تک سرنشین کنند که روزانه در شهر تردد می‌کنند تا همه بتوانیم در یک هوای پاک زندگی کنیم.

انتهای پیام/63088/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول