اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

بهبودی در دیدار با استاندار:

فضای چانه‌زنی در بودجه از بین رفته است/ مراجعه روزانه 35 هزار نفر به دستگاه‌های دولتی در استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: کاهش سهم اقتصادی و جمعیتی استان پیام و هشداری است برای فعالان اقتصادی، فرهنگی، سیاسی همچنین مسوولان نظام اداری.

فضای چانه‌زنی در بودجه از بین رفته است/ مراجعه روزانه 35 هزار نفر به دستگاه‌های دولتی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی صبح امروز در دیداری که به همراه معاونان و مدیران سازمان با استاندار آذربایجان‎شرقی داشت، اظهار کرد: ما قصد داریم طوری در استان نقش ایفا کنیم که بسیاری از دغدغه‎ها متوجه استانداری نشود و استاندار نیز برخی از مسوولیت‎ها را به خود ما محول کنند.

وی افزود: کاهش سهم اقتصادی و جمعیتی استان پیام و هشداری است برای فعالان اقتصادی، فرهنگی، سیاسی همچنین مسوولان نظام اداری.

بهبودی متذکر شد: با خروج سرمایه، تخصص و نیروی انسانی شاهد کاهش تراز کمی و کیفی نیروی انسانی در بلندمدت خواهیم بود که این مسئله بر IQ استان نیز تاثیرگذار خواهد گذاشت و ما به عنوان سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی که عمدتاً نقش تنظیم، تطبیق، راهبر، متولی و رصدگر توسعه دارد، باید با این پدیده‎ها مقابله کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی در عین حال بر لزوم تزریق امید، اعتماد و نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: رویکرد ما برای مقابله با محدودیت‎ها این است که مسئله محور حرکت کنیم تا با ایجاد گشایش‎هایی با بن‎بست مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: طی تلاش‎هایی که صورت دادیم با دستگاه‎های مختلف از لحاظ بودجه‎ای به اعتمادسازی رسیده‎ایم تا فضای چانه‎زنی از بین برود.

بحث چانه‌زنی در بودجه از بین رفته است

در این دیدار معاون هماهنگی امور بودجه سازمان شاخص‌مندی، اثربخشی و کارآیی را از جمله اهداف بودجه‎ای استان برشمرد و یادآور شد: صحت، دقت و تعامل پیش‎فرض این هدف است.

وحید جلالی تاکید کرد: بحث چانه‎زنی که قبلاً در اذهان جا افتاده بود، امروز تا حد زیادی از بین رفته است.

وی توضیح داد: اعتبارات عمرانی را از اهداف سالانه به اهداف بلندمدت تغییر داده‎ایم تا استان از روزمرگی خارج شود.

جلالی گفت: از پروژه‎های آبی به سمت آبخیزداری حرکت می‎‌نیم تا جلوی عوارض سدسازی را بگیریم.

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان همچنین به مواردی مثل ورود به بحث بازآفرینی شهری، غربالگری پروژه‎های عمرانی و تعیین اولویت پروژه‌ها، مناسب‎سازی محیط اداری برای معلولان، پیگیری راه‎اندازی زندان جدید تبریز و تأسیس مرکزی برای اشتغال و  حرفه‎آموزی زندانیان اشاره کرد.

تدوین آمایش سرزمینی

معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان نیز در این جلسه به تدوین برنامه‎های بلندمدت و میان‎مدت استان و آمایش سرزمینی اشاره کرد و از تهیه اکوسیستم خلاقیت و نوآوری و SDI استانی خبر داد.

دکتر محمدزاده افزود: سهم بخش خصوصی از اقتصاد در استان ما بیشتر از سایر استان‎هاست.

فرج‎زاده، معاون آمار و اطلاعات سازمان نیز با مرور طرح‎های آماری اجرا شده و در دست اجرای استان از تلاش این معاونت در جهت ثبتی مبنا کردن اطلاعات خبر داد.

میرزایی، مدیر نظام فنی و اجرایی استان نیز با اشاره به فعال بودن شورای فنی استان،  از عملکرد کارگروه‌های پیمان و ارزیابی صلاحیت مشاوران و پیمانکاران گزارشی ارائه کرد.

روزانه  نزدیک به 35 هزار نفر به دستگاه‌های دولتی مراجعه می‌کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان نیز در تشریح فعالیت‌های سازمان در زمینه تحول اداری تصریح کرد: تعداد 782 دستگاه اجرایی، 656 موسسه مالی اعتباری، 12 دانشگاه دولتی، 34 شعبه دادگستری، یک‌هزار و 945 دهیار، 63 شهرداری و 44 بخشداری در استان فعالیت و روزانه 34 هزار و 808 نفر به دستگاه‎های دولتی استان مراجعه می‏‌کنند.

دکتر فتح‎زاده متذکر شد: برداشت‎های اولیه نشان می‎دهد رضایتمندی مردم از دستگاه‎های دولتی دچار چالش بوده و سرمایه اجتماعی بین نهادی و بین مردم و نهادها ضعیف است.

انتهای پیام/ 60026/ 40/ س 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول