اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان:

وحدت حوزه و دانشگاه، مایه استقلال کشور از وابستگی به شرق و غرب است

سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان با اشاره به لزوم معنویت در کنار فعالیت علمی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، مایه استقلال کشور از وابستگی به شرق و غرب است.

وحدت حوزه و دانشگاه، مایه استقلال کشور از وابستگی به شرق و غرب است

مهدی تقدیری در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر مفتح گفت: یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی (ره)، نام‌گذاری روزی با عنوان وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: علت مطرح کردن وحدت حوزه و دانشگاه از سوی امام (ره) این بود که قبل از انقلاب این دو نهاد از هم جدا بودند و به علت وجود نگاه و ذهنیت نادرست به یکدیگر، هیچ‌گونه همکاری باهم نداشتند و هرکدام مسیر جداگانه‌ای را طی می‌کردند.

سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان گفت: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو نهاد با یکدیگر ارتباط داشته باشند و به‌منظور پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه با یکدیگر همکاری کنند یعنی همکاری دوطرفه درزمینهٔ مسائل فرهنگی و علمی بین این دو نهاد  وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: ممکن است تلقی اشتباهی از وحدت وجود داشته باشد که این دو نهاد ادغام شوند، یا یکی از آن‌ها به سمت دیگری برود و یا کارکرد واحدی داشته باشند. این همکاری با توجه به اینکه نیازهای جامعه در برهه‌های مختلف، متفاوت است می‌تواند پویا و مستمر باشد.

تقدیری افزود: در زمان کنونی، حوزویان می‌توانند با برگزاری جلسات مشترک با دانشگاهیان، پاسخگویی به شبهات و پرسش‌های موردنیاز جامعه به‌ویژه دانشگاهیان، مطرح کردن مسائل دینی بر اساس نیازهای امروزی و هماهنگ باعقل و علم به‌خصوص برای نسل جوان و دانشجویان و ایجاد روحیه، انگیزه و نشاط معنوی در بین آن‌ها به این همکاری جامعه عمل بپوشانند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه، مظهر علم و حوزه، مظهر معنویت و تربیت اسلامی است و با عنایت به لزوم وجود معنویت و تهذیب نفس در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی، قطعاً وحدت این دو نهاد استقلال کشور از وابستگی به شرق و غرب را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول