اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

یک تماشاخانه خصوصی اعلام موجودیت کرد

مدیر تماشاخانه تازه تأسیس «سیمرغ» گفت: مناسبات پیچیده برخی دیگر از سالن های خصوصی موجب گلایه هنرمندان هنگام بستن قراردادها می‌شود، امیدوارم بتوانیم در راستای بهبود و تسهیل شرایط اجرای هنرمندان گامی برداریم.

یک تماشاخانه خصوصی اعلام موجودیت کرد

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، تماشاخانه خصوصی «سیمرغ» شب گذشته با حضور هنرمندانی همچون رحمت امینی، احسان عبدی‌پور، سروش طاهری، محمد فرشته‌نژاد، باران صالح‌علا، احمد بهرامی و کمند امیرسلیمانی افتتاح شد. 

محسن احتشامی مدیر این تماشاخانه در مراسم افتتاحیه آن عنوان کرد: این تماشاخانه یکی از سالن‌های مجهز با امکانات نور و صوت قابل توجه است، ظرفیتی ۸۰ نفره برای تماشاگران دارد و همچنین به جهت موقیعت جغرافیایی خاصی که دارد راحت قابل دسترسی است. سال‌ها اعضای کانون ادبیات ایران به این مکان رفت و آمد کرده‌اند و موقعیتی آشنا برای اهالی فرهنگ و هنر محسوب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: تماشاخانه سیمرغ در بنیاد بیدل دهلوی قرار دارد و علاوه بر امکانات نمایشی و صحنه‌ای، میزبان اساتید و اهالی فن برای برقراری نمایشنامه خوانی، ورک‌شاپ، نشست خبری، سخنرانی‌های تخصصی و ... خواهد بود.

این مدیر تماشاخانه یادآور شد: من بیشتر از منافع اقتصادی، دغدغه هنری و سابقه فراوان در این عرصه برایم مهم بود همین می‌تواند برای اهالی تئاتر همراهی قوی باشد و مناسبات پیچیده برخی دیگر از سالن‌های خصوصی را که موجب گلایه هنرمندان هنگام بستن قراردادها می‌شود، تغییر داده و حامی هنرمندان در اجرای آثار  غنی و جذاب شود.

احتشامی با بیان اینکه در عرصه تئاترهای تجربی «سیمرغ» می‌تواند گزینه خوبی برای کارگردانان باشد، افزود: چرا که با وجود قابلیت‌های خاص امکان طراحی‌های جذاب در صحنه برای کارهای کم پرسوناژ برایش فراهم است.

 

به گزارش فارس، نمایش مکعب به کارگردانی و بازی علی سلیمانی شب گذشته برای نخستین اجرا در این تماشاخانه تازه تأسیس کار خود را آغاز کرد. زنگ آغاز این نمایش را رحمت امینی نواخت و در سخنانی کوتاه گفت: هر جای این شهر که سالن تئاتری افتتاح شود، باعث مسرت و خوشحالی من است. ما تئاتری‌ها سال‌ است که می‌جنگیم تا خودمان را اثبات کنیم.

وی ادامه داد: تئاتر حذف شدنی نیست اما همیشه موانعی سد راه ما بوده است. افتتاح تماشاخانه سیمرغ یکی دیگر از اتفاقاتی است که می‌تواند به تئاتر ما رونق بدهد و امیدواریم که این مسیر هموار شود. مسرورم که این سالن با کار علی سلیمانی افتتاح شد، چرا که او از دانشجویان دانشکده هنرهای نمایشی در آن سال‌های درخشان بوده و تماشای کارهای او برای من همیشه جذاب است و به علاقه مندان تئاتر هم تماشای این اثر را پیشنهاد می‌کنم.

علی سلیمانی نیز که نخستین اجرا را در سالن سیمرغ به صحنه برده است، گفت: نمایش مکعب را برای دومین بار روی صحنه می‌برم و این اتفاق در سالن سیمرغ رخ می‌دهد.

همچنین کمند امیرسلیمانی نیز در این مراسم افتتاح گفت: افتتاح سالن سیمرغ را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم در این مسیر میزبان آثار جذابی باشید.

به گزارش فارس، نمایش «مکعب» به کارگردانی و بازی علی سلیمانی و سهیلا جوادی هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه «سیمرغ» واقع در خیابان مفتح جنوبی، روبروی ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان اردلان، پلاک ۲۵ به صحنه می‌رود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول