اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

مدیرکل بیمه سلامت استان قم خبر داد

اجرای طرح استحقاق‌سنجی در مراکز درمانی / 40 میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه طرح استحقاق سنجی در بیش از 600 بیمارستان صورت گرفته است گفت: این طرح با هدف رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای از اول آبان ماه در بیمارستان‌های دولتی کشور آغاز شده و در حال انجام است.

اجرای طرح استحقاق‌سنجی در مراکز درمانی / 40 میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا فخاریان امروز در نشست خبری که با حضور اهالی رسانه در سالن جلسات مرکز بیمه سلامت استان قم برگزار شد اظهار کرد: 40 میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند که 23 میلیون نفر از بیمه شدگان روستایی هستند.

وی افزود: بیشترین جمعیت صندوق بیمه سلامت متعلق به صندوق بیمه همگانی با جمعیت 151 هزار نفر و کمترین جمعیت صندوق متعلق به اتباع است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم عنوان کرد: 659 مرکز درمانی و بهداشتی مانند آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک و پاراکلینیک‌ها و ... طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

فخاریان اذعان کرد: در سال جاری 239 مورد بازدید از مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت صورت گرفته است که 7 مورد از این بازدیدها از مراکز بهداشتی روستایی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: جمعیت بیماران خاص 1473 نفر است که داروهایشان به صورت رایگان به آن‌ها داده می‌شود. حدود 12 میلیارد و 300 میلیون تومان در سال جاری برای درمان بیماران خاص پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم اضافه کرد: از ابتدای سال 97 حدود 80 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است که 31 میلیارد تومان پرداخت به مراکز خصوصی و مابقی پرداخت به مراکز دولتی بوده است.

فخاریان ادامه داد: در طول سال 96 در استان قم 3 میلیون و 841 هزار و  451 بار مراجعه به مراکز  طرف قرارداد بیمه سلامت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح استحقاق سنجی در بیش از 600 بیمارستان صورت گرفته است افزود:  این طرح با هدف رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای از اول آبان ماه در بیمارستان‌های دولتی کشور آغاز شده و در حال انجام است، بر اساس این طرح افراد با ارائه کد ملی خود می‌توانند از خدمات بیمه‌‌ای که تحت پوشش آن هستند بهره ببرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به اقداماتی که در راه پیشبرد اهداف سازمانی و ارتقاء بیمه سلامت در سال 96 انجام شده است گفت: به دلیل محدودیت منابع سازمان‌های بیمه‌ای، 85 درصد منابع مالی در سازمان بیمه سلامت از طرف دولت پرداخت می‌شود.

فخاریان اذعان کرد: از جمله سیاست‌هایی که امسال بیمه سلامت موظف به انجام آن شده مدیریت مصارف است که موجب کاهش 10 درصدی مخارج شده است.

وی در ادامه از امضای تفاهم‌نامه با مراکز درمانی مختلف با هدف رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای خبر داد و گفت: در قالب این طرح در ادامه از ایجاد هم‌پوشانی جدید جلوگیری می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم اضافه کرد: بهره برداری از سامانه 1666 به منظور پاسخگویی به نیاز بیمه‌شدگان، دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات آنان از دیگر اقدامات سازمان بیمه سلامت در سال جاری بوده است که دوشنبه ها از ساعت 10 تا 12 مدیران و در طول هفته کارشناسان از طریق این سامانه پاسخگوی مردم هستیم.

فخاریان از اجرای آزمایشی سامانه  «نسخه‌نویسی الکترونیک» در استان کرمان است خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت شروع شده و تا پایان سال هر استان یکی از شهرهای خود را برای اجرای این طرح معرفی می‌کند.

وی تشریح کرد: در طرح «نسخه‌نویسی الکترونیک» هر کسی که به پزشک مراجعه می‌کند، پزشک اطلاعات وی را در سامانه‌ای ثبت می‌کند و نسخه وی را در همان سامانه درج می کند. در این صورت بیمار با مراجعه به داروخانه از طریق نسخه الکترونیکی که از طریق سامانه در اختیار داروخانه قرارگرفته است، داروی خود را از داروخانه دریافت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: انجام راهنمایی بالینی برای مدیریت هزینه و تجویز بر اساس استانداردها از دیگر اقدامات سازمان بیمه سلامت است که در حال شکل‌گیری است.

فخاریان در ادامه با اشاره به سودجویی برخی از شرکت‌های تقلبی از کاربران بیمه عنوان کرد: هیچ شرکتی از طرف بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد، افراد سودجویی که در این قالب با مردم تماس می‌گیرند و حتی گاهی مردم را تهدید به قطع خدمات بیمه‌ای می‌کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و از مردم تقاضا می‌شود از همکاری با آنان خودداری کرده و آنان را به مراکز معرفی کنند تا با آن‌ها برخورد شود.

وی ادامه داد: از بیمه‌شدگان درخواست می‌شود دفترچه خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند چرا که ممکن است سودجویی دارویی از دفترچه آنان صورت گیرد و برای بیمه شده مشکلاتی را به بار آورد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم اضافه کرد: رویداد هم‌اندیشی در بیمه سلامت در راستای ترویج و ارتقاء فرهنگ ایده‌پردازی، فراهم کردن بستری برای بیان ایده‌ها‌ی نو و افکار خلاق و کمک به بیمه سلامت در حال شکل‌گیری است. 

فخاریان اذعان کرد: متقاضیان شرکت در رویداد هم‌اندیشی در بیمه سلامت می‌توانند از طریق سایت SHARIDEA.IHHO.GOV.IR ایده‌های خود را به ثبت برسانند. به نفرات اول هر محور لوح تقدیر و 16 میلیون تومان اعطا می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: محورهای این هم‌اندیشی شامل پوشش بیمه‌ای، قوانین، مقررات و فرآیندهای سلامت، نظارت بر خدمات بیمه سلامت، آموزش، پیشگیری و ارتقاء سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت است.

انتهای پیام/78005*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول