اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

رئیس اداره ثبت‌احوال اردکان:

بیش از 46 هزار کارت هوشمند ملی برای اردکانی‌ها صادرشده است

رئیس اداره ثبت‌احوال اردکان از صدور بیش از 46 هزار کارت هوشمند ملی در این شهرستان خبر داد.

بیش از 46 هزار کارت هوشمند ملی برای اردکانی‌ها صادرشده است

جمال موتاب در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان، با اشاره به در پیش بودن صدمین سالگرد تأسیس سازمان ثبت‌احوال گفت: یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده این سازمان گذاشته‌شده است ثبت وقایع حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است.

وی افزود: در حال حاضر وظایف ثبت‌احوال نسبت به گذشته تفاوت فراوانی دارد. ایجاد پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور با مکانیزه کردن سیستم ثبت‌احوال و صدور کارت هوشمند ملی و جمع‌آوری و انتشار آمارهای انسانی از دیگر مأموریت‌های این سازمان است.

رئیس اداره ثبت‌احوال اردکان بابیان اینکه اعتبار کارت‌های ملی که هم‌اکنون در دست مردم است تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، گفت: 64 هزار و 340 نفر در شهرستان اردکان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تا پایان آبان ماه 46 هزار و 318 درخواست صدور کارت هوشمند ملی به ثبت رسیده است و کارت هوشمند برای آن‌ها صادرشده است.

وی اظهار داشت: برخی از خدمات ثبت‌احوال مانند درخواست صدور کارت هوشمند ملی و تعویض شناسنامه به دفاتر پیشخوان واگذارشده است که در شهر اردکان دو دفتر و در شهر احمدآباد نیز یک دفتر پیشخوان این خدمات را ارائه می‌کنند و امیدواریم که مردم با مراجعه به این دفاتر نسبت به ثبت درخواست صدور کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

موتاب تصریح کرد: فعال‌سازی و تحویل کارت هوشمند ملی در ادارات ثبت‌احوال انجام می‌شود و حضور فرد درخواست‌کننده برای تطبیق اثرانگشت الزامی است.

وی گفت: به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس ثبت‌احوال و به‌منظور رفاه حال همشهریان، میز خدمت ثبت‌احوال در روز جمعه 30 آذرماه 97 در مصلی امام خمینی(ره) اردکان برپا شد و خدماتی مانند درخواست صدور کارت هوشمند ملی و تعویض شناسنامه ارائه گردید.

رئیس اداره ثبت‌احوال اردکان در پایان افزود: مدارک موردنیاز برای تعویض شناسنامه همراه داشتن اصل شناسنامه و یک قطعه عکس رنگی با زمینه سفید است و برای درخواست صدور کارت هوشمند ملی نیز اصل شناسنامه و کد پستی منزل موردنیاز است.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول