اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خبر داد

پخش ویژه‌ برنامه شب یلدا از رادیو و تلویزیون زنجان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از پخش ویژه‌ برنامه شب یلدا از رادیو و تلویزیون زنجان خبر داد و گفت: از شبکه اشراق برنامه ویژه شب یلدای «گئجه‌لر» پخش می‌شود.

پخش ویژه‌ برنامه شب یلدا از رادیو و تلویزیون زنجان

محسن لطیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در این واپسین شب‌های پاییزی که مردم زنجان همانند سایر هم‌وطنان در تکاپوی استقبال از بلندترین شب سال هستند، شبکه اشراق نیز برنامه‌های متنوعی را برای همراهی با استانی‌ها در این شب تدارک دیده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: سیمای مرکز زنجان برنامه شبانگاهی خود با عنوان «گئجه‌لر» را به صورت ویژه به این مناسبت اختصاص داده و به صورت زنده به روی آنتن خواهد برد که این ویژه برنامه از ساعت 21 آغاز و به مدت 210 دقیقه میهمان خانه‌های بینندگان خود خواهد بود که تهیه کننده این برنامه حسن دهقان و کارگردان آن مهرداد خللی بوده و اجرای برنامه را نیز اصغر داداشی، ولی فروتن و رضا جنتی بر عهده دارند.

وی افزود: در برنامه ویژه شب یلدای «گئجه‌لر» تلاش شده است با آیتم‌های متنوع و شاد مانند نمایش طنز، اجرای زنده موسیقی پاپ و سنتی، حضور مهمانان و کارشناسان در بخش‌های مختلف برنامه و بیان آداب و رسوم شب یلدا و زمستان، حضور هنرمندان زنجانی به عنوان میهمان برنامه، وله‌ها و میان برنامه‌های مختلف از شب یلدا، گزارش‌های مردمی و ...، لحظات شاد ، مفرح و بیادماندنی را برای هم‌میهنان فراهم کند.

لطیفی با اشاره به اینکه رادیوی استانی زنجان نیز ویژه‌ برنامه‌های مختلفی را برای یلدا تدارک دیده است، تصریح کرد: برنامه «بیزیم ایوان» 29 و 30 آذر در دو برنامه به صورت ویژه به یلدا اختصاص داده شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: برنامه «بیزیم ایوان» 29 آذر از ساعت 22 به مدت 60 دقیقه با حضور یکی از اساتید جامعه شناسی به بررسی آثار و برکات شب چله و دید و بازدیدهای این شب و دورهمی‌های صمیمی بین خانواده خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: این برنامه همچنین 30 آذر از ساعت 21 و 30 دقیقه به مدت 90 دقیقه با آیتم‌های متنوعی از جمله بیان آداب و رسوم این شب، اجرای زنده موسیقی، حضور میهمانان مختلف در استودیو، ارتباط تلفنی با سایر شهرستان‌های استان‌ها برای بررسی آداب و رسوم شهرستان‌ها در این شب و ده‌ها آیتم دیگر همنوا با شنوندگان خواهد بود.

لطیفی با اشاره به اینکه در این ایام برنامه « آخشاملار» رادیو نیز با حال و هوای یلدا پخش خواهد شد، تصریح کرد: این برنامه که پنج شنبه از ساعت 17 و 45 دقیقه به مدت 75 دقیقه در خدمت شنوندگان است که شامل آیتم‌هایی همچون نمایش، سرود، تلفن‌ها و پیامک‌های مردمی، ارتباط زنده با سایر استان‌ها و مراکز برای بیان آداب و رسوم یلدا ، میهمان از اقشار مختلف و .... خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه دیگر ویژه برنامه‌های رادیو «قوناخلیق» نام داشته و بخش‌های مختلفی از جمله نمایش، طنز، سرودهای شاد و طنز ، ارتباط مستمر و گزارش مردمی از محل برگزاری جشنواره یلدای ایرانی در زنجان، مسابقه، حضور هنرمندان استانی است، گفت: این برنامه شاد و مفرح روز جمعه 30 آذر از ساعت 18 به مدت 120 دقیقه به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه معاونت خبر نیز گزارش‌های متعددی از حال و هوای شب یلدا در استان و آداب و رسوم مردم در این مناسبت تهیه کرده که در بخش‌های مختلف خبر پخش شده و خواهد شد، گفت: در مجموع شبکه استانی اشراق تلاش دارد تا ضمن فراهم کردن ایام و ساعاتی شاد و مفرح برای هم استانی‌ها و بینندگان خود، در راستای حفظ و احیای آداب و رسوم کهن ایرانی و اسلامی گام بردارد .

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول