اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

جایگاه یک مدیر در خطر است

تماس مشکوک با اعضای مجمع برای رأی ندادن به اساسنامه کمیته ملی المپیک!

با توجه به اینکه قرار است اساسنامه کمیته ملی المپیک توسط اعضای مجمع روز 25 دی‌ماه به تصویب برسد، تماس‌هایی با اعضای مجمع گرفته شده که به تصویب اساسنامه رای ندهند.

تماس مشکوک با اعضای مجمع برای رأی ندادن به اساسنامه کمیته ملی المپیک!

به گزارش خبرگزاری ورزشی خبرگزاری فارس، بعد از تغییرات اساسنامه کمیته ملی المپیک در زمان کیومرث هاشمی و تایید پیش‌نویس اساسنامه از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) این اساسنامه برای تایید به هیات دولت رفت اما نتیجه‌ای حاصل نشد و در نهایت مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک دی‌ماه سال گذشته با همان اساسنامه جاری برگزار شد.

بعد از گذشته چند ماه، آبان ماه، بحث تغییرات در اساسنامه کمیته دوباره مطرح شد که در چندین جلسه اعضای هیات اجرایی در خصوص تغییرات در برخی از بندها به بحث پرداختند. مهمترین نکته‌ای که در این اساسنامه جدید مد نظر قرار گرفته، نحوه انتخاب دبیر کل و خزانه‌دار است. در حالی که پیش از این دبیر و خزانه‌دار در مجمع انتخاباتی با رأی‌گیری انتخاب می‌شدند، در اساسنامه جدید دبیر کل و خزانه‌دار با پیشنهاد رئیس کمیته ملی المپیک و تایید هیات اجرایی انتخاب خواهند شد.

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک قرار است 25 دی‌ماه برگزار شود به همین دلیل کمیته ملی المپیک اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را در اختیار روسای فدراسیون‌ها قرار داده تا با مطالعه در خصوص تصویب آن در روز مجمع تصمیم بگیرند.

قرار است بعد از تصویب در مجمع، اساسنامه به طور همزمان به هیات دولت و کمیته بین‌المللی المپیک برای تصویب فرستاده شود.

با توجه به این تغییرات گفته می‌شود تماس‌هایی با اعضای مجمع گرفته شده تا آنها به اصلاح و تصویب اساسنامه رای ندهند که در واقع تغییراتی هم انجام نشود. این در حالی است که با مطالعه و بررسی‌های صورت گرفته از سوی رئیس کمیته ملی المپیک در اساسنامه دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی و همین طور کمیته بین‌المللی المپیک، دبیر کل و خزانه‌دار با پیشنهاد رئیس و تایید هیات اجرایی انتخاب می‌شوند.

با توجه به اینکه شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک مدت‌هاست نمی‌تواند در سفرهای خارجی و در مجامع بین‌المللی حضور داشته باشد، شایعاتی در خصوص جایگزینی فردی دیگر مطرح شد اما تا امروز صالحی‌امیری دست به تغییرات نزده اما با توجه به تغییراتی که در اساسنامه جدید صورت گرفته این امکان برای رئیس کمیته وجود دارد از شخص دیگری برای دبیرکلی استفاده کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول