اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان مطرح کرد

افزایش 12.5 درصدی صدور بارنامه در همدان/ کاهش 14 درصدی حوادث جاده‌ای

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در هشت ماهه سال جاری 12.5 درصد صدور بارنامه نسبت به سال گذشته افزایش یافته و 8 میلیون تن کالا جابجا شده است.

افزایش 12.5 درصدی صدور بارنامه در همدان/ کاهش 14 درصدی حوادث جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن ربانی‌ارشد ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان به مناسبت گرامیداشت هفته «حمل ونقل، رانندگان و راهداری» اظهار کرد: حمل و نقل بستر و زیرساختی برای توسعه هر جامعه است و اگر صنعت حمل و نقل دچار آسیب شود چرخ اقتصاد و توسعه آن جامعه با اخلال مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان چهارراه حمل و نقل غرب کشور نقش عمده‌ای در بخش کشور دارد افزود: حمل‌ و نقل جاده‌ای، هوایی و ریلی در استان همدان وجود دارد و همدان از دو مسیر ریلی به شبکه ریلی کشور متصل شده و در آینده به یک نقطه استراتژیک در حوزه ریلی بدل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه بیشتر بار حمل و نقل استان بر عهده حمل و نقل جاده‌ای است تصریح کرد: رانندگان سنگربان بی‌سنگرهایی هستند که شبانه‌روزی در این حوزه فعالیت می‌کنند و گاهای ماه‌ها در کنار خانواده نیستند.

 وی با بیان اینکه نهادهای مختلفی در حوزه حمل و نقل از جمله پلیس راه، هلال احمر و اورژانس و راهداری تلاش می‌کنند ادامه داد: راهدارها شبانه‌روزی در جاده‌ها مشغول فعالیت هستند تا آسایش مردم تأمین شود.

ربانی‌ارشد با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته  14 درصد کاهش حوادث جاده‌ای داشتیم، خاطرنشان کرد: 95 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت راه آسفالته برخوردارند.

وی ادامه داد: پرونده آسفالت راه‌های روستایی دارای 50 خانوار بسته شده و برنامه برای آسفالت راه‌های روستایی دارای  20 تا 50 خانوار در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان در زیرساخت‎ راهی جزو پنج استان برتر کشور است، گفت: در استان همدان سالانه 12 میلیون تن کالا جابجا می‌شود و در هشت ماه گذشته 8 میلیون تن کالا جابجا شده است.

وی اظهار کرد: صدور بارنامه در استان همدان در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.5 درصد افزایش یافته در حالی که تحریم‌های ظالمانه‌ای نیز علیه ایران اعمال شده است.

ربانی‌ارشد با اشاره به اینکه  350 هزار سفر در هشت ماهه سال جاری در همدان انجام شده است افزود: در سال جاری که رویدادهای 2018 در استان برگزار شد بیش از 3 میلیون مسافر جابجا شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل مسافران برون‌شهری در استان همدان 99 شرکت، 14 انجمن کارفرمایی و 17 انجمن کارگری فعال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه با بیان اینکه بازآفرینی شهری از برنامه‌های ویژه دولت است ادامه داد:  شناسایی 95 محله و 65 مرکز محله تاریخی و باارزش در استان انجام و طرح آنها مصوب شده است.

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی باارزشی مرمت شده است خاطرنشان کرد: طرح محله‌های تاریخی و دارای ارزش بیش از پنج شهر تصویب و ابلاغ شده است.

ربانی‌ارشد با بیان اینکه دولت به دنبال ارتقای وضعیت زندگی مردمی است که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند گفت: دولت تدبیر و امید ساخت مسکن در محله‌های بازآفرینی را به صورت ویژه حمایت می‌کند و تسهیلات قابل توجهی نیز در این حوزه در نظر گرفته است.

وی درباره مسکن مهر نیز اظهار کرد: بخش عمده مسکن مهر استان افتتاح شده و مشکلات ناچیزی نیز وجود دارد که امیدواریم در همین دولت برطرف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه استان همدان یک منطقه زلزله‌خیز است افزود: برنامه‌ای شروع شده تا گسل‌های استان شناسایی و تدابیر لازم در هنگام ساخت و سازها اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از نهاوند آغاز شده چراکه احتمال می‌رود گسل‌ها در این منطقه بیشتر فعال باشند گفت: مهندسان و فعالان عرصه ساخت و ساز با رعایت استانداردها و مقررات ملی به سمت افزایش کیفیت‌ها و مقاوم‌سازی سازه‌ها در مقابل حوادث طبیعی بروند.

انتهای پیام/89040/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول