اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

مردم از استاندار جدید سمنان خدمت می‌خواهند

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مردم از استاندار جدید سمنان خدمت می‌خواهند، گفت: مردم استان ما ولایی، مذهبی و شایسته خدمت هستند.

مردم از استاندار جدید سمنان خدمت می‌خواهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نمازجمعه این هفته سمنان که با حضور مردم و مسؤولان برگزار شد، اظهار گرد: امشب شب یلدا، شب صله‌ رحم و زمانی برای تجلیل از بزرگ‌ترهاست و باید سنت پیغمبر (ص) در این آیین‌ها احیا شود.

وی با اشاره به تأثیر صله‌ رحم در افزایش طول عمر، اضافه کرد: در روایت آمده است که صله‌رحم عمر سه‌ ساله را 30 ساله می‌کند؛ امشب نیز همه دور هم جمع می‌شوند و باید سعی شود، این محافل رنگ دینی داشته باشد و به دور از اسراف و غیبت برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: برخی تلاش دارند تا شب یلدا را به آیین‌هایی چون چهارشنبه‌سوری گره بزنند که باید این ملی‌گرایی کنار گذاشته شود؛ چراکه اکنون زمان شاه نیست.

شاهچراغی با اشاره به پیش‌رو بودن میلاد حضرت مسیح (ع) و تبریک ایام ولادت این پیغمبر الهی، بیان کرد: حضرت مسیح، بنده درستکار خداوند متعال بوده‌اند که از امتیازات ویژه این مقام عظما به مقام رسالت رسیدن ایشان در دوران کودکی بوده است.

وی با بیان اینکه حضرت مسیح تنها پیغمبری است که در قرآن به آمدن پیغمبر خاتم بشارت داده‌اند، افزود: حضرت مسیح پیغمبری است که هنگام ظهور امام عصر (عج) از آسمان چهارم فرود می‌آیند و پشت آن حضرت نماز ادا خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تأکید کرد: حضرت مسیح برای ارشاد مردم برگزیده شده‌اند و اجر و قرب ایشان نزد مردم زیاد است.

شاهچراغی با بیان اینکه البته منظور ما مسیحیت فعلی که امثال رؤسای جمهور آمریکا دم از پیروی از آن می‌زنند، نیست؛ در واقع آنها بویی از مسیحیت نبرده‌اند و بین آن‌ها و حضرت مسیح میلیون‌ها سال فاصله است، تصریح کرد: این‌ها ظالم، خائن و جاهل‌اند؛ درحالی‌که حضرت مسیح و پیروان واقعی‌شان انسان‌هایی صالح هستند.

وی با اشاره به توطئه پیاپی دشمنان علیه کشور، گفت: 40 سال است که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و دشمنان در این مدت تا می‌توانستند علیه کشور و نظام توطئه کردند، اما به‌جایی نرسیدند و به‌جایی نخواهند رسید.

ملت ایران مقابل همه دشمنان خواهد ایستاد

امام جمعه سمنان تأکید کرد: ملت ایران مقاوم است و با وحدت کلمه مقابل همه دشمنان نظام اسلامی خواهد ایستاد.

شاهچراغی با اشاره به نزدیک بودن پیروزی جهان اسلام، بیان کرد: پیروزی سوریه و یمن نیز از آن جمهوری اسلامی است؛ مسلمانان وظیفه دارند جلوی ظلم را بگیرند.

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از ریاست‌طلبی، بیان کرد: یکی از مظاهر تقوا، گریز از ریاست‌طلبی است و خود را به آب و آتش زدن برای ریاست کراهت دارد.

امام جمعه سمنان به حدیثی از امام رضا (ع) در این ارتباط اشاره و تصریح کرد: ایشان فرمودند اگر دو تا گرگ گرسنه به گله‌ای حمله کنند که چوپان ندارد، این دو گرگ گرسنه همه گوسفندان را خفه می‌کنند و یکی را زنده نمی‌گذارند.

شاهچراغی ادامه داد: از دیدگاه امام رضا (ع) ریاست‌طلبی و حب ریاست برای دین انسان از ضرری که گرگ به گله می‌زند، بیشتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر موعظه و خطابه، بیان کرد: همان‌گونه که آب زمین مرده را زنده می‌کند، کارکرد موعظه نیز زنده کردن دل است.

امام جمعه سمنان با اشاره به جای خالی منبرهای ختم از واعظ و موعظه‌گر بیان کرد: این مجالس جای نصیحت است و نباید تنها به خواندن شعر و مدح اکتفا شود.

شاهچراغی ضمن خوش‌آمدگویی به استاندار جدید سمنان و تبریک وی برای خدمتگزاری در این پست، خاطرنشان کرد: البته بنده در جلسه معارفه صحبت نکردم؛ اما امروز از این تریبون به استاندار خوش‌آمد عرض می‌کنم و این سمت را تبریک می‌گویم.

وی خطاب به استاندار سمنان گفت: جناب استاندار مردم استان ما ولایی، مذهبی و شایسته خدمت هستند و از شما خدمت می‌خواهند و ظاهراً طوری که در جریان هستم، آقای علیرضا آشناگر شایسته استانداری و خدمت است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول