اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

آتش روشن کردن جرم است

دود کیف و حال؛ هدیه اجباری برای ریه مردم شهر

هوای سرد و طبیعت جنگلی برخی نقاط از شهر اصفهان بستری برای آتش روشن کردن در هوای سرد زمستانی می‌شود که این پدیده باعث تثبیت و تشدید آلودگی هوا کل شهر می‌شود.

دود کیف و حال؛ هدیه اجباری برای ریه مردم شهر

مجله فارس پلاس اصفهان: از نیمه آبان که بگذریم، هوای اصفهان رنگ و بوی زمستانی می‌گیرد و سرما خود را مهمان سخاوت‌مندان دیار نصف‌جهان می‌کند.

سرما در طبیعت هم جذابیت‌‌های خود را دارد، به خصوص اگر کنار یک آتش گرم باشید و اگر آش یا باقالی هم باشد که دیگر نور علی نور؛ البته آتش خوب ممکن است برخی‌ها را هم بیش از حد سر شوق بیاورد به آش و باقالی قانع نشوند!

زمانی که شهر اصفهان دو پارک بزرگ جنگلی و کوهستانی داشته باشد، تجربه این هیجان را آسان‌تر می‌کند تجربه‌ای که گاها باعث ضربه زدن به شهر و محل اعتراض مردم می‌شود.

پدیده آتش روشن کردن کنار زاینده‌رود خیلی ربطی به جریان داشتن این رودخانه ندارد و تفاوتش اینجاست که اگر رودخانه جاری باشد، کنار آن جایی برای سوزن انداختن پیدا نمی‌کند و اگر خشک باشد، کف رودخانه هم بستری برای آتش بازی می‌شود.

این موضوع باتوجه به پدیده اینورژن که در ماه‌های سرد سال با آن روبرو می‌شویم، باعث ماندن دود و آلودگی حاصل از سوختن چوب‌ها در هوا می‌شود و خیلی ساده کمک می‌کند تا هوای اصفهان آلوده‌تر بماند.

همچنین این تفریح بعضا باعث آسیب رساندن به طبیعت و بافت گیاهی منطقه هم می‌شود که اگر این موضوع به اثبات برسد، بین 3 ماه تا یک سال زندان می‌تواند در انتظار خاطیان باشد.

کسی مخالف طبیعت‌گردی و استفاده از آن در هر شرایطی نیست ولی به شرط آنکه پس از استفاده همچنان طبیعتی باقی بماند و در روزهایی که آلودگی خود شهر نمی‌تواند از اصفهان خارج شود، حداقل این پدیده را برای چندساعت خوش‌گذرانی فاجعه‌بارش نکنید.

انتهای پیام/63077/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول