اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

27 درصد زنجانی‌ها درخواست صدور کارت هوشمند ملی نداده‌اند

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: 27 درصد زنجانی‌ها درخواست صدور کارت هوشمند ملی نداده‌اند.

27 درصد زنجانی‌ها درخواست صدور کارت هوشمند ملی نداده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید علی شفیعی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اشاره به فرا رسیدن سوم دی‌ماه سالروز فرا رسیدن تاسیس ثبت احوال اظهار کرد: در آذرماه ۱۲۹۷ مصوبه‌ای در هیأت وزیران آن زمان تصویب و در سوم دی‌ماه همان سال نخستین سند سجلی هویت صادر شد که از آن زمان تاکنون ثبت احوال فعالیت‌های متعددی داشته است.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است برای برنامه‌ریزی در امور مختلف نیازمند گردآوری اطلاعات دقیق هستیم که در این زمینه ثبت‌احوال نقش بسزایی دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه معماری هر مجموعه نیازمند آمار دقیق است و در این حوزه ثبت‌احوال نیز نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: امروز در حالی به سوم دی‌ما نزدیک می‌شویم که ثبت‌احوال ۱۰۰ ساله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این همه امور مربوط به اقدامات ثبتی توسط ماموران سیار انجام می‌شد، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی این امورات به شکل منسجم‌تری در حال انجام است و فقط ۱۲ اداره در خود استان فعالیت دارد و وضعیت به گونه‌ای است که مردم در هر نقطه می‌توانند از خدمات مربوط استفاده کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه هم اکنون طرح‌های بسیاری توسط ثبت‌احوال در حال اجرا است‌، گفت: البته این امر مستلزم اتصال به پایگاه جمعیتی کشور است که ۱۹۰ دستگاه هم اکنون از آن استفاده می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه در ۲۰۰ هزار نقطه از اطلاعات موجود استفاده می‌شود، تصریح کرد: همین امر موجب تسهیل امور می‌شود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت صدور کارت هوشمند ملی ارائه کرد و گفت:  تصدیق هویت در فضای الکترونیک و تسهیل امور مربوط به خدمت‌رسانی نیز از دیگر اهداف صدور کارت هوشمند ملی است.

شفیعی در پاسخ به سوالی درباره طولانی شدن روند صدور کارت ملی نیز افزود: از لحاظ صدور کارت ملی افرادی که کارت اولی هستند مشکلی وجود ندارد و این کارت‌ها 15 تا 20 روزه صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه افرادی که کارت ملی مفقوده دارند نیز در عرض 15 تا 20 روز کارت خود را دریافت می‌کنند، بیان کرد: اما کسانی که کارت ملی قدیمی دارند تعلل در آن قسمت است.

وی با اشاره به اینکه 27 درصد از مردم کلا برای دریافت کارت مراجعه نکرده‌اند، افزود: 73 درصد از مردم یا کارت گرفته و یا درخواست داده‌اند.

شفیعی در پاسخ به سوالی درباره تفکیک زمانی برای صدور کارت‌های ملی گفت: چنین موضوعی وجود ندارد یعنی اینکه طبق گروه‌بندی سنی کارت‌ها زودتر صادر شود یعنی افرادی که سن پایین‌تر هستند کارت خود را زودتر دریافت کنند.

وی همچنین آماری از وقایع حیاتی استان نیز ارائه کرد و افزود: طی هشت ماه امسال ۱۲ هزار و ۶۷۱ فقره واقعه ولادت و 3 هزار و ۲۵۳ واقعه وفات، 5 هزار و 750 واقعه ازدواج و هزار و ۵۴۲ مورد واقعه طلاق در استان زنجان ثبت‌شده است. 

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول