اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش راهداران و رانندگان مطرح شد

برخورد قاطع با شرکت‌های متخلف حمل و نقل

همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری صبح امروز با حضور جمعی از راهداران برگزار و در این برنامه دغدغه‌های مسؤولان و فعالان این حوزه مطرح شد.

برخورد قاطع با شرکت‌های متخلف حمل و نقل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیش از ظهر امروز همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با حضور جمعی از راهداران در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

رحمت‌الله نجفی در این همایش با تأکید بر اینکه اهمیت حمل و نقل و راهداری بر کسی پوشیده نیست، گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث حمل و نقل و رانندگان اشراف به قوانین راهنمایی و رانندگی است و با وجود اینکه تلاش‌های زیادی در این حوزه صورت گرفته است، ما در این حوزه با سایر کشورها تفاوت‌های زیادی داریم.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اطلاعات رانندگان حمل بار و مسافر ما باید در حوزه‌های راه و قوانین رانندگی کافی باشد، خاطرنشان کرد: آموزش‌های رانندگان به‌صورت مقطی و گذرا است و تأثیر چندانی در روند کار رانندگان حمل و نقل بار و مسافر و راهداران ندارد.

نیاز به آموزش‌ دانشگاهی در حوزه راهداری و رانندگی

وی ادامه داد: اگر مسائل حمل و نقل و راهداری به‌عنوان یک رشته دانشگاهی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شد، قطعا وضعیت حوادث جاده‌ای به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کرد و گاهی مشاهده می‌شود که ناوگان حمل و نقل بار و مسافر بسیار فرسوده است و در بارگیری برخی از این خودروها نکات ایمنی رعایت نمی‌شود. 

نجفی افزود: اگر نکات ایمنی در خصوص بارگیری وسایل حمل و نقل رعایت نشود، موجب واژگونی خودرو می‌شود و این مسئله قطعا تبعات جبران‌ناپذیری را می‌تواند بر بار بیاورد و این مسائل زحمات سایر رانندگان فعال و قانون‌مدار در این حوزه نادیده گرفته می‌شود.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را از ضروریات دانست و اظهار کرد: باید اقدامات لازم در خصوص توسعه راه‌ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل انجام بگیرد تا شاهد کاهش حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان باشیم.

طهمورث الیاسی در ادامه این برنامه با تأکید بر اهمیت حوزه حمل و نقل و راهداری، گفت: زحمات رانندگان بخش حمل و نقل و راهداری که در سخت‌ترین شرایط در حال  فعالیت و خدمت‌رسانی هستند، بر کسی پوشیده نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه راه‌ها یکی از سرمایه‌های اصلی در هر کشوری است، افزود: حفاظت و صیانت از راه‌ها بر عهده راهداران و نیروی انتظامی است و ما وظیفه داریم ریل‌گذاری توسعه محورهای مواصلاتی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: نگهداری راه‌ها هزینه بسیار بالایی دارد و هزینه نگهداری راه‌های چهارمحال و بختیاری هزینه‌ی بالغ بر 300 میلیارد تومان نیاز دارد که این رقم معادل کل بودجه استان است، اما راهداران با تلاش شبانه‌روزی و با حداقل‌ها از راه‌های استان صیانت می‌کنند.

الیاسی در پایان تأکید کرد: باتوجه به محدودیت‌های اعتباری در تمامی حوزه‌ها، نیاز است که با مشارکت همگانی مشکلات حوزه حمل و نقل و راهداری با اتخاذ تصمیمات صحیح برطرف شود.

شرکت‌های حمل و نقل تخلف کنند، برخورد می کنیم

رئیسی در پایان جلسه با اشاره به مشکلات شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل و نقل عمومی، گفت: خوشبختانه شرکت‌های حمل و نقل چهارمحال و بختیاری از لحاظ کاری از سلامت بالایی برخوردار و به قوانین پایبند هستند و قطعا اگر شرکتی تخلف داشته باشد، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسؤولیت بار از زمان صدور بارنامه تا رسیدن به مقصد برعهده شرکت‌های حمل و نقل است، عنوان کرد: 24 آیتم برای معاینه فنی خودروها صورت می‌گیرد و تا زمانی که از سلامت خودرو مطمئن نشویم، بارنامه صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر شرکت‌های حمل و نقل تنها به فکر درآمدزایی بودند، قطعا رانندگان با مشکلات بسیاری روبرو می‌شدند و امنیت بار و مسافر نیز به خطر می‌افتاد و باید به این نکته توجه کرد که شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان یک خانواده هستند و در کنار هم می‌توانند فعالیت کنند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول