اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

رئیس کتابخانه مجلس مطرح کرد

نبود جاذبه سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی/ با پژوهش‌ها کدام گره را از مشکلات جامعه باز کردیم؟

رئیس کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی با توجه به پیشینه غنی خود امروزه جاذبه‌ای برای سرمایه‌گذاران ندارد، گفت: پژوهش‌ها باید به این گونه مشکلات پاسخ دهد.

نبود جاذبه سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی/  با پژوهش‌ها کدام گره را از مشکلات جامعه باز کردیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی عماد بعداز ظهر امروز در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر خراسان‌جنوبی اظهارداشت: در عرصه تولید علم، فناوری و نوآوری در جهان معاصر با یک اصول و نرم‌های قطعیت‌یافته‌ای مواجه هستیم که در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارای پیشینه روشن است.

وی با اشاره به اینکه مفهوم دانش به صورت زیباتری در دین مورد تأکید قرار گرفته، افزود: در دین اسلام تنها به جنبه مادی و فیزیکی دانش نگاه نشده بلکه بیان شده اگر دانش قدرت‌آفرین باشد و خلق ثروت کند، برتر است.

رئیس کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش وقتی مؤثر بوده که پاسخگوی نیازها باشد و علم مؤثر در واقع همان علم نافذ است، یادآور شد: اگر علم بهترین کشت عالم باشد زکات آن ترویج علم است.

عماد با بیان اینکه مهم‌ترین راهبردی که مدیریت امر پژوهش را بر عهده دارد و آن را مفید به فایده می‌سازد، پژوهش متناسب با نیاز جامعه است، افزود: پژوهش به معنای فرآیند تولید دانش، فناوری و نوآوری بوده است.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها باید نیازهای واقعی جامعه را مد نظر داشته باشد و  ببینیم که سهم ظرفیت‌های پژوهشی تا چه اندازه پاسخگوی نیازهای بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و محلی است، اضافه کرد: باید از خودمان بپرسیم که با پژوهش‌های موجود کدام گره را از مشکلات جامعه باز کرده‌ایم؟

رئیس کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه خراسان‌جنوبی با ده‌ها تهدید در آینده خود مواجه است، یادآور شد: باید این تهدیدها توسط پژوهشگران و مؤسسات پژوهشی شناسایی و نسبت به این نیازها با ارائه مؤلفه‌های پژوهشی مؤثر گام برداشت.

عماد ادامه داد: باید سند نیازسنجی استان و مدلی که برای این نیازسنجی و مدل پژوهشی انتخاب شده، مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی با توجه به پیشینه غنی خود امروزه جاذبه‌ای برای سرمایه‌گذاران ندارد، تصریح کرد: پژوهش‌ها باید به این گونه مشکلات پاسخ دهد.

رئیس کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گاهی خراسان‌جنوبی پدران علم را در خود پرورش داده ولی متأسفانه در دامنه دچار مشکل شده که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

عماد با بیان اینکه هیچ چالش و پدیده آسیب‌زایی وجود ندارد که نتوانیم آن را با ذهن خلاق حل کنیم، بیان داشت: بهترین موفقیت برای پژوهشگران این است که واجب‌ترین پژوهش‌ها را بر حسب نیاز جامعه انجام دهند.

انتهای پیام/69027/ ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول