اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

نامه دبیرکل کانون تربیت اسلامی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

هیچ اثری از ادبیات انقلابی و اسلامی در سند اهداف دوره‌های تحصیلی مشاهده نمی‌شود

دبیرکل کانون تربیت اسلامی در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت: در اهداف دوره‌های تحصیلی، ضمن بی توجهی به بسیاری از اسناد بالادستی، نوعی نگاه تقلیل‌گرایانه و محافظه کارانه نیز وجود دارد و هیچ اثری از ادبیات انقلابی و اسلامی در آن مشاهده نمی‌‌شود.

هیچ اثری از ادبیات انقلابی و اسلامی در سند اهداف دوره‌های تحصیلی مشاهده نمی‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی طی نامه‌ای به مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: همانگونه که مستحضرید سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش با تکیه بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر آرمان­‌های بلند نظام اسلامی تدوین­گر راه برون‌رفت و پرهیز از الگوهای وارداتی و چالش‌های نظام آموزشی است. اگرچه پس از حدود هفت سال از تصویب سند مذکور در آن شورای محترم و تأییدات و تأکیدات مقام معظم رهبری، هنوز آنچنان که انتظار می‌رفت، نشانه‌هایی از اجرای آن در مدارس کشور به صورت عینی به چشم نمی‌­آید.

گذشته از این بی توجهی در اجرای سند، تصویب برخی زیرنظام­‌ها به ویژه تصویب سند اهداف دوره‌های تحصیلی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی که مغایر با اسناد و مدارک بالادستی می‌­باشد نیز نگران کننده است زیرا اهداف دوره‌های تحصیلی باید بر اساس ساحت‌های تعیین شده در سند تحول بنیادین و همچنین اهداف کلان برنامه درسی شامل تعقل، ایمان، علم، عمل، اخلاق و عرصه‌های ارتباطی به صورت بهم پیوسته و با محوریت ارتباط با خدا تبیین و تدوین می‌گردید.

حال آن که در اهداف دوره های تحصیلی که در اردیبهشت ماه سال 1397 توسط شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، ضمن بی توجهی به بسیاری از  اسناد بالادستی، نوعی نگاه تقلیل‌گرایانه و محافظه کارانه نیز وجود دارد و هیچ اثری از ادبیات انقلابی و اسلامی در آن مشاهده نمی‌گردد.

طبعا این اهداف نمی‌­تواند پرورش دهنده انسانی مسؤول در طراز و معیار نظام اسلامی باشد و کانون تربیت اسلامی برحسب وظیفه خود، این تعارض را به اطلاع مسؤولان عالی رتبه وزارت آموزش و پرورش رسانیده است؛ همچنین کانون با دعوت از مسؤولین آن وزارتخانه، به نقد و بررسی این سند مصوب اهداف با حضور کارشناسان و تعدادی از فرهنگیان و دانشجومعلمان پرداخته است که گزارش آن به پیوست تقدیم می‌شود.

لهذا با توجه به مسؤولیت سرنوشت‌ساز آن شورای محترم در صیانت از نظام تعلیم و تربیت، موضوع جهت استحضار آن شورا و هرگونه اقدام مقتضی منعکس می گردد. از بذل توجه حضرتعالی و آن شورای محترم تشکر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول