اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

امام‌جمعه اردکان:

ثبت‌احوال در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور نقش مهمی دارد

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اهمیت ثبت آمار نفوس گفت: ثبت‌احوال در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور نقش مهمی دارد.

ثبت‌احوال در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور نقش مهمی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر صبح امروز در بازدید از اداره ثبت‌احوال شهرستان اردکان ضمن تبریک روز ملی ثبت‌احوال از تلاش کارکنان این سازمان در جهت خدمت‌رسانی به مردم تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به اهمیت ثبت آمار نفوس و افراد اظهار داشت: وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق نقش مهمی در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور دارد و آمار این وقایع بسیار مهم است که ثبت‌احوال در اینجا نقش ایفا می‌کند.

امام‌جمعه اردکان افزود: در کنار این نقش بسیار مهم، امروز وظیفه مهم دیگری هم سازمان ثبت‌احوال بر دوش دارد که هویت همه شهروندان را به‌وسیله به‌روزترین فن‌آوری‌های روز جهان ثبت کند که این کار در کشورهای مختلف نیز انجام می‌شود.

وی گفت: یکی از آماری که چند سال است اداره ثبت‌احوال ارائه می‌دهد کاهش باروری است که در کشور ما احساس خطر شده است که امیدواریم با تدابیر درست و اقدامات سنجیده این مشکل کم‌کم حل بشود.

شاکر با اشاره به تأثیر نام‌گذاری فرزندان در جامعه دینی افزود: ما پیرو مذهب اهل‌بیت هستیم و باید در نام‌گذاری فرزندان خود چه دختر و چه پسر به این نکته توجه داشته باشیم که اسمی را برای فرزند خود انتخاب کنیم که این اسم هم بامسما باشد و هم به سفارش‌های اهل‌بیت عمل کنیم زیرا یک نوع ابراز محبت به اهل‌بیت این است که نامی را انتخاب کنیم که آن‌ها سفارش کرده‌اند زیرا اسم بر روحیات انسان اثر می‌گذارد.

وی در پایان گفت: باید از فرصت ارتباطات در دنیای امروز برای ترویج معارف اهل‌بیت استفاده کنیم. اگر در زندگی از فرهنگ اهل‌بیت فاصله بگیریم بر تمام جوانب زندگی ما اثر خواهد داشت. ظاهر در دین اسلام مهم است و بر حفظ آن تأکید شده است.

در این بازدید، رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اردکان گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات این اداره در سال جاری را ارائه کرد.


انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول