اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

هر روز با یک شهید/378

شهید داراب رضوی‌پور: گرفتار وسوسه دنیا نشوید

شهید داراب رضوی‌پور در وصیت‌نامه خود با بیان اینکه سعی در کناره‌گیری از دنیا را داشته باشیم و خدای نکرده گرفتار وسوسه آن نشویم عنوان کرد: شکرگزار نعمت‌های الهی باشید.

شهید داراب رضوی‌پور: گرفتار وسوسه دنیا نشوید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

تبرک لحظاتمان با شهید داراب رضوی‌پور:

شهید داراب رضوی‌پور در تاریخ 1 فروردین 44 در شهر تویسرکان چشم به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد و از طرف سپاه به جبهه اعزام شد و به عنوان معاون فرمانده تیپ حضرت علی(ع) به ایفای مسوولیت پرداخت. شهید داراب رضوی‌پور در تاریخ 30 تیر 64 در شهر سوسنگرد در اثر حوادث غیرمترقبه به فیض شهادت نائل آمد. اکنون پیکر پاکش در گلزار شهدای شهر همدان آرام گرفته است.

آنچه می‌خوانیم وصیت‌نامه شهید داراب رضوی‌پور است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«گمان مبرید آنان که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند».

با سلام بر مهدی صاحب‌الزمان(عج) و با سلام به امام امت خمینی و روحانیت مبارز و در خط امام و درود بر ملت قهرمان‌ و شهیدپرور که با نثار خونشان درخت اسلام را بارور کردند و دین خدا را یاری رساندند و نگذاشتند اسلام در معرض خطر قرار گیرد.

اگر چه به گفته امام عزیز این وصیت‌نامه شهدا انسان را می‌لرزاند و از خود بیخود می‌کند. معتقدم من نمی‌توانم به گرد پای شهداهم برسم زیرا آنها از بندگان خاص خداوند بودند. چون واجب است لذا چند کلمه‌ای را می‌نویسم.

امام عزیز در یکی از سخنرانی‌های پرشور خود فرمودند حضرت علی علیه‌السلام بنده خدا بود و همین بس که این جمله بزرگ از یاد من نرفت و در قلب من رخنه کرد. وظیفه ماست تا آنجا که می‌توانیم در حد قوت خویش سعی در بندگی خدا و عبد رب العالمین شدن را داشته باشیم چون بنده خدا بودن خیلی مشکل است و اگر هم بنده خدا شوی دیگر پیش هیچ مخلوق سر بندگی فرود نخواهی آورد.

مطلب دیگر اینکه این دنیا به نقل از پیامبر گرامی مزرعه آخرت است سعی کنیم اعمال نیکی را در این دنیا انجام ‌دهیم چراکه نتیجه آن را در آخرت خواهیم دید. خلاصه اینکه این زندگی پرمشقت و چندروزه دنیا را به بهشت جاویدان نفروشیم و خدای ناکرده اگر چنین شد برای همیشه معذوب خواهیم بود بنابراین همیشه باید از خود مواظبت کنیم سعی در کناره‌گیری از دنیا را داشته باشیم و خدای نکرده گرفتار وسوسه آن نشویم.

سخن دیگر آنکه در همه حال شکرگزار خدا باشیم. در یک لحظه به این فکر کنید که آیا می‌توانید نعمت‌های خدا را بشمارید؟ پس در حد توان خود نعمت‌های الهی را شکرگزار باشید.

خانواده عزیزم و مادر مهربانم امیدوارم زحمات مادرانه تو مورد قبول خدا قرار بگیرد حقیر نتوانستم جبران زحمات شما را بکنم خداوند به شما خیر عطا فرماید. برادرانم و خواهر عزیزم ضمن سلام خدمت شما و خانواده‌های شما نیز از خداوند طلب مغفرت و رحمت می‌کنم.

انتهای پیام/89047/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول