اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئيس پليس فتا استان همدان:

اعتماد بی‌‌مورد به همکار، موجب برداشت از حساب بانکی شد

رئيس پليس فتا استان همدان از دستگيری عامل برداشت غير مجاز که با سوء استفاده از اعتماد همکارش اقدام به خالی ‌کردن حساب بانکی وی کرده بود، خبر داد.

 اعتماد بی‌‌مورد به همکار، موجب برداشت از حساب بانکی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، فیروز سرخوش اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر این که مبلغی به صورت غیر مجاز و در قالب خرید اینترنتی از حساب بانکی وی برداشت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که برداشت‌کننده غیرمجاز، با استفاده از رمز دوم کارت عابر بانک اقدام به خرید کالا کرده است که با انجام تحقیقات فنی، هویت متهم شناسایی و مشخص شد وی همکار شاکی در یک شرکت خصوصی است.

رئیس پلیس فتا استان همدان ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه بیان داشت، شاکی از همکاران من است و چندی پیش برای وی خرید انجام دام که شماره کارت و رمز دوم نامبرده را در گوشیم ذخیره و بعدا به صورت اینترنتی با این کارت خرید کردم.

وی با بیان اینکه متاسفانه سهل‌انگاری در نگهداری کارت و اطلاعات بانکی موجب بروز چنین پرونده‌هایی می‌شود، به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران نگذارید و در صورت نیاز به این کار، حتما بعد از دریافت کارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن رمز اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند.

سرخوش با اشاره به این که رمزگذاری چندین کارت با یک رمز نیز اشتباه بوده و متاسفانه بعضی شهروندان برای چندین کارت، یک رمز بانکی انتخاب می‌کنند، افزود: تغییر دوره‌ای رمزهای کارت بانکی یک ضرروت است و نباید از رمزهایی مثل تاریخ تولد، شمار شناسنامه یا چهار رقم اول و آخر کارت ملی استفاده کرد.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با جرایم مشهود در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول