اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

روایت امیرحسنخانی از جزئیات نشست هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰:

گزارش کمیته سیاسی: شرایط امروز هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مطلوب نیست

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمیته سیاسیی کمیسیون در گزارش خود عنوان کرد که شرایط امروز هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مطلوب نیست و باید تلاش کنیم تا شرایط را بهبود ببخشیم.

گزارش کمیته سیاسی: شرایط امروز هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مطلوب نیست

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه امروز گزارش کمیته سیاسی و نظامی کمیسیون از وضعیت عملکرد هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارائه شد.

وی افزود: در این گزارش عملکرد هیأت نظارت مورد بررسی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت مطرح شده بود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: بعضی از کاندیداها که صلاحیت آنها رد شده بود درخواست مستندات کرده بودند که بعضاً مستندات به آنها داده می‌شود و بعضاً داده نمی‌شود.

امیرحسخانی خاطرنشان کرد: در این گزارش آمده بود که ترکیب هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تنها از نمایندگان مجلس است که این محدودیت ایجاد کرده و شاید بهتر این باشد که ساختار تغییر کند و مرکز پژوهش و وزارت کشور نیز پیشنهاداتی در این راستا ارائه کرده‌اند.

وی افزود: نتیجه این بود که وضعیت فعلی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات خیلی مطلوب نیست و باید تلاش کنیم شرایط را بهبود ببخشیم. چرا که همه اعضای آن از نمایندگان مجلس هستند و با توجه به اینکه مجلس امکانات و پرسنل بررسی‌کننده و عامل اجرایی ندارد و از این نظر محدودیت دارد در نتیجه صحبت این بود که بعضی از وظایف را ممکن است نتوانند انجام دهند و باید با یک دستگاه دیگر همراه و هماهنگ شوند و بعضی دستگاه‌های دیگر نیز به موضوع ورود پیدا کنند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت: در نهایت بنا شد تا گزارش کمیته سیاسی در این باره به صحن کمیسیون ارائه شود و اعضای کمیسیون در رابطه با آن تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول