اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

آغاز اولین فراخوان پژوهش‌های مشترک میان استادان و پژوهشگران ایرانی و آلمانی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان (BMBF)در چارچوب همکاری های مشترک و با عنایت به تفاهم نامه ای که با یکدیگر دارند، توافق کردند تا اولین فراخوان طرح های مشترک تحقیقاتی را در سال ۲۰۱۹ اعلان عمومی کنند.

آغاز اولین فراخوان پژوهش‌های مشترک میان استادان و پژوهشگران ایرانی و آلمانی

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار داشت: این برنامه به مدت دو سال جرا خواهد شد و تنوع زیستی، اقتصاد بیولوژیک و امنیت غذایی، محیط زیست از جمله آب، تغییرات آب و هوایی و سلامت اولویت های تحقیقاتی این فراخوان هستند.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: طرح هایی که به مسائل و حوزه فنی و حرفه ای بپردازند، در اولویت انتخاب و حمایت قرار خواهند گرفت.

سالار آملی درباره اهداف این فراخوان مشترک گفت: تبادل محققان، توسعه کنسرسیوم تحقیقاتی، تهیه طرح‌های تحقیقاتی کامل و کاربرد آنها، هماهنگی همکاری دوجانبه بین محققان ایرانی و آلمانی و آماده سازی و اجرای رویدادهای دو جانبه مانند کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و کمپین‌های میدانی، از اهداف این فراخوان مشترک است.

وی افزود: متقاضیان باید پروپوزال‌های خود را بعد از هماهنگی با یک محقق آلمانی به زبان انگلیسی تا تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ به مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق ایمیل a_kouhian@msrt.ir ارسال کنند.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ملاحظه متن کامل فراخوان به زبان‌های انگلیسی و فارسی، نمونه پروپوزال و توضیحات جانبی به سایت مرکز همکاری های علمی بین المللی به نشانی https://cisc.msrt.ir/fa/news/category-archive/211/1397/9 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول