اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی :

40 سرای نوآوری در کشور تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح پایش آزاد با هدف توجه به چهل چالش کشور خبر داد و گفت: در قالب این طرح 40 سرای نوآوری در کشور تشکیل می‌شود.

40 سرای نوآوری در کشور تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا مردانی در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: کشور مدیون خون شهداست که با ایثار خود امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به توسعه کمی و کیفی مراکز علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در برخی حوزه‌ها توفیقات خوبی کسب شده است که از جمله آن رشد 20 برابری علمی در کشور است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور در حوزه نانو، فضایی، دفاعی، پزشکی و فنآوری نظامی بر کسی پوشیده نیست، گفت: برخلاف تحریم‌های چهار دهه گذشته ایران جزو چند کشور انگشت شمار دنیا در زمینه علمی است.

مردانی با اشاره به اینکه میزان رشد علمی کشور در سال جاری 11 برابر جهان است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این زمینه گام‌های بزرگی را برداشته است.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی  با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بی‌بدیلی است که قادر به حل مشکلات جامعه است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد مرکز آموزشی صرف نبوده و می‌تواند اثرگذار در زمینه‌های پژوهشی باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با مزیت نسبی استان‌ها و شهرستان‌ها قادر به توسعه علمی و فناوری است، افزود: در این حوزه تبدیل علم به ثروت و تجاری‌سازی علمی و کارآفرینی باید از اولویت‌های دانشگاه بوده و به تربیت نیروی انسانی کارآمد و افزایش کمی و کیفی دانش مستند و حل مسائل ملی و منطقه‌ای به ارکان اصلی فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی ریل‌گذاری شود.

مردانی در ادامه از اجرای طرح پایش آزاد با هدف توجه به چهل چالش کشور خبر داد و تصریح کرد: در قالب این طرح 40 سرای نوآوری در کشور تشکیل می‌شود.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بر ضرورت تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز تاکید کرد و افزود: مراکز آموزش عالی به عنوان موتور حرکت همه کشورها است و در تربیت مدیران، متخصصان و کارشناسان باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استفاده شود.

وی در ادامه به خصوصیات شهر زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان مهد علما، شهر غواصان دریا دل و پایتخت شور و شعور حسینی است.

مردانی با بیان اینکه شهر زنجان برای من خاطرات بسیاری رقم زده است، تصریح کرد: در دهه 60 در این استان، شب‌های بسیاری را در مساجد و امامزاده سید ابراهیم(ع) با رزمندگان زنجانی به سر بردم.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از افتخارات بنده این است که در دوران دفاع مقدس با شهیدانی همچون شهید قامت بیات معصوم و میرزا علی رستمخانی هم دوره بودم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول