اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

فرماندار استهبان:

استهبان نیازمند 2 درصد اعتبارات نفت و گاز است

فرماندار استهبان خواستار رفع محرومیت این شهرستان از اعتبارات نفت و گاز شد.

استهبان نیازمند 2 درصد اعتبارات نفت و گاز است

محمد مهدی شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در برنامه آمایشی سرزمینی کل کشور در سال 87 که مناطق برخوردار و محروم شناسایی شدند، شهرستان استهبان به دلیل برخورداری از شاخص‌هایی چون آب، برق و جاده، برخوردار قلمداد شد و به همراه شهرستان آباده از اعتبارات نفت و گازی که به مناطق محروم تعلق می‌گیرد، محروم شد.

وی افزود: امروز در بیشتر شهرستان‌ها شاخص آب، برق و جاده وجود دارد اما همچنان جزو مناطق محروم محسوب شده و اعتبارات 2 درصد نفت و گاز به آنان تعلق می‌یابد اما شهرستان استهبان از این اعتبار محروم است.

مقام عالی دولت در شهرستان استهبان، محرومیت این شهرستان از اعتبارات نفت و گاز را موجب تولید مشکلات بسیاری در به ثمر رساندن پروژه‌های عمرانی قلمداد کرد و گفت: در این خصوص به دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور نیز مکاتبه کردیم اما هنوز نتیجه‌ای نگرفتیم.

شرفی افزود: در برنامه جدید آمایش سرزمینی نیز شهرستان استهبان جزو مناطق برخوردار قلمداد شد چراکه در این برنامه گفته‌شده که اگر شهرستانی در همان سال 87 یک دهستان محروم نیز داشته است، جزو مناطق محروم محسوب شده و اعتبارات نفت و گاز بدان تعلق می‌گیرد و استهبان به دلیل اینکه همان زمان نیز حتی یک دهستان محروم نیز نداشت، دوباره از این اعتبارات محروم شده است.

به گزارش فارس، شهرستان استهبان در حدود 170 کیلومتری شرق شیراز واقع‌شده و به دلیل وجود بزرگ ترین انجیرستان دیم جهان در این شهرستان، از شهرتی جهانی برخوردار است.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول