اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس سازمان انتقال خون همدان مطرح کرد

بیماران تالاسمی بیشترین نیازمندان فرآورده‌های خونی

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان بیماران تالاسمی را بیشترین نیازمندان به خون دانست و گفت: این بیماران در هر ماه نیاز به دو تا سه واحد خون دارند.

بیماران تالاسمی بیشترین نیازمندان فرآورده‌های خونی

افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در فصل زمستان و مواقعی که شرایط جوی نامناسب بوده و تردد مشکل باشد، باید پیش‌بینی هوا را برای حفظ ذخایر خونی داشت که همدان ذخایر خوبی را برای این مواقع دارد.

وی با بیان اینکه پلاکت قابل نگهداری طولانی‌مدت نیست افزود: با هلال احمر و سایر نهادهای در دسترس صحبت کرده‌ایم که در شرایط بحرانی کمک‌کننده و یاری‌رسان خواهند بود.

رئیس سازمان انتقال خون همدان در خصوص اهدای خون مسافران نیز گفت: با توجه به اینکه از اهداکننده بار اول، خون گرفته نمی‌شود بنابراین از مسافران که برای نخستین بار در همدان قصد اهدای خون داشته باشند نیز خون نمی‌گیریم.

وی با بیان اینکه هدف ما تأمین خون سالم است افزود: در همدان ذخایر فرآورده‌های خونی به میزان لازم وجود دارد و بر این اساس نیازی به دریافت خون از اهداکنندگان بار اول نیست.

محمدی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها برنامه عدم دریافت خون از اهداکنندگان بار اول را نتوانستند ادامه دهند گفت: همدان همچنان خون‌گیری از اهداکننده بار اول را ندارد که با این وجود افزایش اهدای خون را نیز شاهد هستیم.

وی بیماران تالاسمی را بیشترین نیازمندان به خون دانست و خاطرنشان کرد: این بیماران در هر ماه 2 تا 3 واحد نیاز به خون دارند.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان تعداد بیماران تالاسمی همدان را به نسبت سایر استان‌ها کمتر دانست و بیان کرد: حدود 115 بیمار تالاسمی در همدان وجود دارد که نیاز به خون دارند.

وی بیماری‌های سرطان‌ خون و جراحی قلب باز را نیز از بیماران نیازمند خون دانست و افزود: مصدومان تصادفات نیز از دیگر بیمارانی هستند که نیاز به فرآورده‌های خونی دارند.

انتهای پیام/89003/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول