اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ ۵ آذر ۹۷

«هفت شهر عشق» به دنبال حاشیه/ ۷ نمايشنامه راه‌یافته به فینال جشنواره فجر

۷ اثر نامزد دریافت جایزه بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

«هفت شهر عشق» به دنبال حاشیه/ ۷ نمايشنامه راه‌یافته به فینال جشنواره فجر

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی تأکید کرد پیرو خبر منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر توقیف نمایش «هفت شهر عشق» که قرار است از فردا در سالن وزارت کشور روی صحنه برود، هیچ گونه لغو مجوز و توقیفی از سوی این شورا صورت نگرفته است.

این در حالی است که امور رسانه‌ای پروژه «هفت شهر عشق» مدعی توقیف این اپرا نمایش شده است. مشخص نیست انتشار این خبر از سوی عوامل پروژه، به نوعی حاشیه‌سازی برای فروش بیشتر است یا این اپرا نمایش از سوی نهادی غیر از زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شده است؟

* ۷ نمایشنامه راه یافته به بخش پایانی تئاتر فجر

هفت اثر نامزد دریافت جایزه بخش مسابقه نمایشنامه نویسی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند. نتایج داوری آثاری که تا پایان ۲۰ مهر ماه ۹۷ به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بودند، پس از دو ماه مطالعه و بررسی توسط سه داور این بخش، مشخص شدند.

 از میان ۴۶۹ اثر بارگذاری شده در سایت جشنواره ۷ اثر انتخاب شدند که از ۲۲ تا ۲۸ دی ماه طی هفت روز در سالن کنفرانس تئاتر شهر، نمایشنامه‌خوانی خواهند شد. سلما سلامتی مدیر این بخش، اسامی نویسندگان ۴۶۹ نمایش نامه، از فایل های ارسالی حذف شدند و آثار با کد شناسایی در اختیار داوران قرار گرفته اند.

محمد چرم شیر، شهرام زرگر و ریما رامین فر؛ داوران بخش مسابقه نمایش نامه نویسی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، اسامی ۷ نامزد دریافت جایزه را بدون رتبه بندی و بر اساس حروف الفبای نام اثر، به شرح زیر اعلام کردند: ۱-Z.AM.۱۰۸۰(محبوبه عرب قنبری) ۲-پریزاد(سارا الهیان) ۳-چند روایت از چند زندگی مرتبط(مسعود محمدی قنبرلو) ۴-سالی که دو بار پاییز شد(لیلی عاج) ۵-ضمایر(همایون حجازی نیا) ۶-عاشقانه‌های لجنی(مهدی علیپور اصل) ۷-میرزیاس(زهره شفیعی)

۳ اثر برگزیده از میان این ۷ نامزد، در روز اختتامیه جشنواره سی و هفتم، به تاریخ ۴ اسفندماه ۱۳۹۷ معرفی خواهند شد.

* ۲ نمایش جدید در تالار هنر

نمایش «عمو پامبل» که نوشته محسن ایمانخانی و اکرم اصغری است و مهدی قلعه آن را برای گروه سنی کودکان کارگردانی کرده است هر روز بجز شنبه­‌ها در ساعت ۱۸ میزبان خانواده‌­ها است.

در این نمایش اپیزودیک که اقتباسی از داستان‌های کودکانه‌ه­ای از جمله پینوکیو و سیندرلا است مجتبی کاظمی، علی بیک محمدی، عطا مقیمی، رسول قنبری، بهروز مهرعلیان، دریا مرادی دشت، راضیه رفیع زاده، آرزو صدری و مهدی قلعه به ایفای نقش می‌­پردازند.

نمایش «پر پر، سی­مرغ پر» که نوشته بهرام جلالی‌پور است و رضا عبدالعلی‌زاده آن را برای گروه سنی نوجوانان کارگردانی کرده هر روز غیر از شنبه ها در ساعت  ۱۹.۲۰ میزبان خانواده­‌ها است. در این نمایش که برگرفته از منطق الطیر عطار نیشابوری است و کاری از گروه هنری ره آورد محسوب می شود بیتا بشیری، پویا پیروز رام، سعید تاجیک، لیلی حسینی، راشین رضایی، علی شجاعی، نرگس صفامنش، محسن قمصری، شادی کارآئین، مهدیه محرابیان، فریبا سرتاض، محمدعلی مهران پور، حسین نصری و الهام یگانی ایفای نقش می­کنند.

*نامگذاری سالن نمایش عمارت خانه تئاتر؛ «عباس جوانمرد»

هیئت مدیره خانه تئاتر در آخرین جلسه خود عنوان «عباس جوانمرد» را برای سالن نمایش عمارت این خانه تصویب کرد.در این جلسه که دوشنبه ۳ دی ماه در خانه تئاتر تشکیل شد، اعضاء حاضر هیئت مدیره با اکثریت آراء نسبت به نامگذاری سالن نمایش عمارت خانه تئاتر موافقت کردند.

اولین تله‌تئاتر پخش شده از تلویزیون ملی ایران ”مارگریت» نوشته آرمان سالاکرو ترجمه شاهین سرکیسیان به کارگردانی عباس جوانمرد بوده‌است. سالن نمایش عمارت جدید خانه تئاتر به صورت بلک باکس طراحی شده و با ظرفیت ۱۸۳ نفر به زودی شاهد به اجرا رفتن نمایش های مختلف خواهد بود. این سالن با جدید ترین و بهترین تجهیزات صوتی و نوری مجهز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول