اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

فرماندار خوانسار:

رسانه‌های معاند انتظار انتشار خبر ناامیدی مردم ایران را دارند

فرماندار شهرستان خوانسار گفت: دشمن و رسانه‌های آن‌ها انتظار ثبت و انتشار خبر ناامیدی مردم ایران از نظام را دارند، به دشمن باید نشان داد که انقلاب زنده است و با انرژی بیشتری به پیش می‌رود.

رسانه‌های معاند انتظار انتشار خبر ناامیدی مردم ایران را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، منصور کمالی عصر امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان با تسلیت رحلت آیت‌الله شاهرودی اظهار کرد: امروز شرایط حساسی در داخل و خارج از کشور نسبت به گذشته وجود دارد، کشور دچار فشار اقتصادی و تحریم‌ها است و باید نشاط اجتماعی، سیاسی و ایجاد انگیزه برای مردم ایجاد کرد.

فرماندار خوانسار گفت: برنامه‌های چهلمین سال انقلاب با شکوه خاصی برگزار شود تا دشمنان درک کنند که انقلاب زنده و پویا است و جریان دارد و با تحریم‌ها نمی‌توانند ما متوقف کنند.

وی تأکید کرد: دشمن و رسانه‌های آن‌ها انتظار ثبت و انتشار خبر ناامیدی مردم ایران را دارند، امسال باید برگزاری برنامه‌های امیدبخش را ترجیح داد.

کمالی افزود: دستاوردهای انقلاب استقلال و آزادی برای مردم به همراه داشته است، خدمات انقلاب قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست، می‌توان روی عملکردهای نظام  مانور داد و به دشمن نشان داد که انقلاب نه تنها زنده است بلکه با انرژی بیشتر به پیش می‌رود. 

فرماندار خوانسار تصریح کرد: برنامه‌ریزی شود تا  پروژه‌های مختلف شهرستان که به اتمام رسیده است در دهه فجر افتتاح شود و روی این خدمات باید مانور داد زیرا دستاوردهای انقلاب است.

خوانسار  رکورددار کاهش طلاق در  استان شد

 در ادامه عبداله صانعی  اظهار کرد: در دو سال اخیر آمار طلاق از 27 درصد به 9.7 دهم درصد رسیده است یعنی از 10.5 دهم ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده است.

معاون فرماندار خوانسار افزود: خوانسار رتبه نخست شهرستان‌های استان اصفهان در کاهش طلاق را داشته است و وزارت کشور تجربه خوانسار درزمینهٔ کاهش طلاق را خواستار شده است.

وی گفت: در این دو سال 220 کارگاه آموزشی و مشاوره‌ای با حضور کارشناسان، مشاورها و روانشناسان مجرب برگزارشده است،  کمیته امداد، بهزیستی و دستگاه‌های فرهنگی مانند دانشگاه‌‌ها درزمینهٔ کاهش طلاق عملکرد خوبی داشتند.

صانعی با اشاره به این‌که پرونده‌های خانواده پس از تشکیل به مشاوره‌ها ارسال می‌شود که بالای 80 درصد این پرونده‌ها منجر به سازش شده است، افزود: طلاق گاه عامل‌های پیش‌ پاافتاده‌ای دارد که می‌توان با حل موضوع به ثبات خانواده کمک کرد و از طرفی خانواده با کوچک‌ترین دخالت آسیب می‌بیند.

معاون فرماندار خوانسار با اشاره به این‌که جامعه هدف جوانان هستند و واقعیت‌های انقلاب باید در جلسات روشنگری برای جوانان ترسیم شود، خاطرنشان کرد: جوانان به صورت خیلی حرفه‌ای بمباران شبهه می‌شوند، جوانان این دوره، دوران انقلاب و جنگ را ندیدند و ممکن است که انگیزه انقلابی بودنشان کم و حتی جبهه هم بگیرند که باید برای آن‌ها روشنگری کرد.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب استعمارگرانی مانند در کشور فرانسه، انگلیس، آمریکا و روسیه در کشور ما رقابت داشتند، گرچه این کشورها با هدف جنگ نمی‌آمدند، اما با خدمات محدود با هدف بلعیدن کشور سرمایه‌گذاری می‌کردند.

صانعی فرماندار خوانسار اظهار کرد: دشمنان برای براندازی نظام بر اساس تحلیل‌های کارشناسان اعتباراتی می‌گذارند، در دوران انقلاب فرصتی غیر از مبارزه و جنگ نبود.

معاون فرماندار خوانسار افزود: در اول انقلاب توده‌ای‌ها و جدایی‌طلبان، سپس هشت سال جنگ تحمیلی و بعد جنگ بازسازی مناطق جنگی و اکنون داعش که پسماندهای آن در چند کشور است، باید منصفانه قضاوت کرد که با این وضعیت نظام عملکردهای فوق‌العاده‌ای داشته است که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی با بیان این‌‌که مردم به حاکمیت اعتماد دارند، اظهار داشت: در انقلاب دولت محوری بوده و بیشتر کارها توسط دولت انجام شده است، اما حاکمیت باید کارکردش را برجسته کند و دولت با وجود این محدودیت‌ها خدمات خوبی انجام داده است.

صانعی گفت: میلیاردها تومان از زمان شکل ‌گیری انقلاب برای قشر ضعیف تحت حمایت کمیته امداد هزینه شده است، خدمات نظام جمهوری اسلامی علاوه بر عمرانی، خدمات معنوی نیز بوده که باید به شکلی دسته بندی شده در کنار هم قرار داد.

معاون فرماندار خوانسار بیان کرد: مدیریت شهری یک مدیریت پویا است و منابع خوبی در اختیار دارد، صدا و سیما تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده و کارهایش را به پیمانکاران سپرده است.

وی افزود: برنامه پرستی وی از شهرستان خوانسار بازخوردهای خوبی در دنیا داشته و گردشگران علاقه‌مند شدند که به خوانسار بیایند.

افتتاح نخستین مؤسسه چند منظوره خوانسار در دهه فجر

در ادامه محمدجواد عصاری  اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی اداره ارشاد با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تشکیل کارگاه بصیرت افزایی و روشنگری نظام در میان مساجد و مردم نمازگزار برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار گفت: امسال ایام فاطمیه با دهه فجر تقارن دارد و جشن‌ها کمرنگ است، اما تا آخر سال برنامه‌های زیادی به مناسبت چهلمین سالگرد برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است.

وی از افتتاح نخستین مؤسسه چندمنظوره خوانسار و آموزشگاه موسیقی در دهه فجر خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقات نقاشی، کتاب‌خوانی، فراخوان عکس 40 سالگی انقلاب و نمایشگاه دستاوردهای اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان از سال 75 تأسیس تاکنون و تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان هنر از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.

رونمایی از کتاب شهدای شهرستان

در ادامه میثم زارعی از اعزام 40 نفر از همسران شاهد و جانبازان متوفی به دلیل صبر بالایشان به مشهد مقدس خبر داد و گفت: ثبت هویت گلزارهای شهدا برای حفظ مزارهای شهدا انجام می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خوانسار افزود: روز 25 دی‌ماه با عنوان با روز ایثار و حماسه مردم خوانسار است که همزمان با برگزاری یادواره شهدای از کتاب شهدای شهرستان رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/63071/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول