اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری:

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی چهره ارزشمندی برای نظام اسلامی بود

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی چهره ارزشمندی برای نظام اسلامی بود و فقدان او کاملاً حس می‌شود.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی چهره ارزشمندی برای نظام اسلامی بود

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به درگذشت آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از فقهای سرشناس کشور، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره‌های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی امید مرجعیت عامه در آینده و از چنین جایگاهی برخوردار و شخصیت بزرگی بود.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بیت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی کشوری و جهانی است؛ پدر ایشان خارج از ایران مرجعی بودند که هر جا شیعه بود، مقلد داشتند و این مرحوم هم از همان بیت بزرگ هستند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه رسول‌الله (ص) فرمودند «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ انْثَلَمَ فِی الإِسْلامَ ثَلْمَةً وَلا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ» تصریح کرد: عالمی که از دنیا می‌رود، در دیوار اسلام شکافی وارد می‌شود و جایگزینی ندارد و فوت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی مصداق این حدیث شریف پیامبر گرامی اسلام (ص) است و امیدواریم این مرحوم با اجداد طاهرینش محشور شود.

شاهچراغی با بیان اینکه مردم باید از علما حق‌شناسی و قدرشناسی کنند، اضافه کرد: مردم در تشییع جنازه ایشان در تهران و قم حضور پرشوری داشتند و از این عالم بزرگ تجلیل کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه ما هم تسلیتی خدمت مقام معظم رهبری در این زمینه ارسال کرده‌ایم، اظهار کرد: امیدواریم خداوند این مرحوم را در سایه رحمت خود قرار دهد.

انتهای پیام/75035/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول