اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز در مجلس:

مشغولیت به تفکیک وزارتخانه‌ها کارکرد اقتصادی دولت را متوقف می‌کند

محمدحسین فرهنگی گفت: دولت می‌تواند با ساختار فعلی تا زمان پایان دولت اقدامات لازم برای حل مشکلات را داشته باشند و نیازی به تفکیک وزارتخانه‌ها نیست.

مشغولیت به تفکیک وزارتخانه‌ها کارکرد اقتصادی دولت را متوقف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمدحسین فرهنگی، با اشاره به مخالفت نمایندگان با لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در چند نوبت، اظهار داشت: معتقدیم دولت باید بیشتر برای ارائه برنامه‌های اقتصادی اقدام کند تا تغییرات ساختاری؛ چرا که انجام هرگونه اصلاحی هر چند به صورت کوتاه مدت، کار دولت در حوزه اقتصاد را متوقف و یا کند می‌کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: معتقدیم ساختار موجود در دولت کفاف امورات نهادهای دولتی را می‌دهد و آنها می‌توانند در ساختار فعلی تا زمان پایان دولت اقدامات لازم برای حل مشکلات موجود را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه دلایل مخالفت نمایندگان برای تفکیک وزارتخانه‌های مختلف، متفاوت است، عنوان کرد: برای مثال تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی باعث می‌شود قانون انتزاع بلااثر شود که در نهایت منجر به اخلال در حوزه تأمین مواد غذایی برای مدت قابل توجهی خواهد شد.

فرهنگی در ادامه بابیان اینکه تجربه خوبی از تفکیک وزارتخانه‌ها نداریم، خاطرنشان کرد: تفکیک وزارتخانه‌ها باعث می‌شود دچار دوگانگی‌هایی در خریدهای تضمینی کشت و برداشت و یا میوه شب عید شویم که در حال حاضر با ادغام وزارتخانه‌ها این مشکلات را نداریم و یا کمتر داریم.

نماینده مردم تبریزدر مجلس اظهار داشت: لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها دو بار در مجلس مطرح شده و هر دو بار با رأی بالا حذف شده است از این رو اگر بار دیگر نیز مطرح شود به احتمال زیاد مورد مخالفت مجدد نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول