اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

امام جمعه همدان:

حماسه 9 دی فتنه را زمین‌گیر کرد/ آمریکا میلیاردها دلار هزینه کرد باز هم ناکام ماند

امام جمعه همدان گفت: حماسه 9 دی جزء مهمترین فرازهای انقلاب اسلامی است که به فتنه سال 88 خاتمه داد و دشمن را در براندازی نظام ناکام گذاشت.

حماسه 9 دی فتنه را زمین‌گیر کرد/ آمریکا میلیاردها دلار هزینه کرد باز هم ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران حسینیه امام خمینی‌(ره) با بزرگداشت سالگرد حماسه 9 دی به عنوان «روز بصیرت» اظهار کرد: 9 دی جزء مهمترین فرازهای انقلاب اسلامی شکوهمند ماست.

وی با بیان اینکه انسان بدون دشمن‌شناسی نمی‌تواند به سیر و سلوک الهی بپردازد افزود: دشمن برای فریب انسان و پیشبرد اهدافش لباس میش به تن کرده است در حالی که با خوی حیوانی خود قصد نابودی ما را دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه افرادی که دشمن خود را نشناختند دچار مصیبت‌های بسیاری شدند تصریح کرد: بدعهدی دشمن بارها و بارها ثابت شده است حتی افرادی مانند شاه و صدام ملعون وقتی به آمریکا اعتماد کردند جز آوارگی، خواری و نابودی چیزی نصیبشان نشد.

وی با اشاره به شکست آمریکا در سوریه گفت: امروز اعراب با شرمساری به دنبال ارتباط با سوریه هستند در صورتی که این کشور را در همان روزهای اول اشغال آن تنها گذاشتند.

رافت اسلامی درباره سران فتنه ساری شده است وگرنه باید محاکمه می‌شدند

طه‌محمدی با بیان اینکه دشمن به دنبال نابودی نهاد نوپای انقلاب اسلامی با توسل به عوام‌فریبی بود گفت: در فتنه 88 که با حماسه 9 دی ناکام ماند دشمن به دنبال القای ناامیدی در بین مردم و بدبین کردن آنها نسبت به روحانیت و دین بود.

وی با اشاره به خیانت‌های بزرگ سران فتنه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم این کشور افزود: رافت اسلامی درباره سران فتنه ساری و جاری شده است وگرنه باید محاکمه می‌شدند، هرچند محاکمه هم عواقب سنگینی برای آنها دارد چرا که خون‌ مردم بر گردن آنهاست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نباید به دشمن و وعده‌های توخالی آن امید بست گفت: دولتمردان فرانسه به دروغ حرف از نقض حقوق بشر در ایران می‌زنند و برای دروغ‌هایش ابراز نگرانی هم می‌کنند اما خود با وقاحت تمام حق جلیقه‌زردها را نمی‌دهند و آنها را می‌کشند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن هزاران توطئه و نقشه براندازی دارد تصریح کرد: اگر هوشیار نباشیم خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

آمریکایی‌ها به شکست خود اعتراف کردند

طه‌محمدی از افول قدرت آمریکا سخن به میان آورد و با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا دزدکی به عراق سفر کرده است خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همان کسانی هستند که میلیاردها دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کردند اما حالا نمی‌توانند در منطقه حاضر شوند و به شکست خود نیز اعتراف کرده‌اند.

وی در ادامه به نقل از رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه دشمن به دنبال افزایش قیمت دلار به 30 هزار تومان است گفت: وقتی قیمت دلار کاهش یافته اما قیمت کالاها کاهش نیافته، چه کسی را باید مسؤول دانست؟ آیا دولتمردان وظیفه ندارند بر بازار نظارت کنند و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند؟

امام جمعه همدان با اشاره به کشف هشت چمدان داروی سقط جنین تأکید کرد: دشمن در حوزه‌های مختلف ورود کرده و به دنبال آسیب رساندن به بخش‌های مختلف جامعه است؛ پس باید مراقب باشیم.

وی در ادامه گریزی به هفته سوادآموزی زد و با بیان اینکه به زود بی‌سوادی در استان همدان ریشه‌کن می‌شود تصریح کرد: باید به دنبال سوادآموزی قرآنی باشیم.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه میزان ولادت در دارالمومنین همدان در حال کاهش است، خواستار برنامه‌ریزی برای حل این مشکل شد و گفت: ادامه این روند در آینده ما را با مشکل مواجه می‌کند.

برخی مغرضانه می‌خواهند نظام را ناکارآمد جلوه دهند

وی در ادامه با اشاره به صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید کرد: برخی مغرضانه و هدفمند  به دروغ دنبال القای ناکارآمدی نظام هستند که متأسفانه برخی از آنها نیز در این کشور به عنوان مدیر مسئولیت دارند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اینها عوامل دشمن در داخل هستند و باید در مقابل آنها ایستاد گفت: باید داشته‌های خود را قبل و بعد از انقلاب مقایسه کنیم.

وی در پایان با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی اعلام کرد: مراسم ترحیم باشکوهی برای این شخصیت انقلابی روز سه‌شنبه هفته آینده با همکاری دفتر نمایندگی فقیه، حوزه علمیه و استانداری در مسجد جامع برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89040/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول