اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آزادی‌خواه در گفت‌وگو با فارس:

ضعف دستگاه‌های نظارتی رانت‌خواری کله‌گنده‌های اقتصادی را در پی داشته است

عضو فراکسیون روحانیت مجلس، گفت: سیستم نظارتی در کشور کار خود را بدرستی انجام نمی‌دهد و این باعث شده تا ما شاهد فرارهای مالیاتی کله‌گنده‌های اقتصادی و همچنین رانت‌خواری در کشور باشیم که این مساله امری غیرقابل انکار است.

ضعف دستگاه‌های نظارتی رانت‌خواری کله‌گنده‌های اقتصادی را در پی داشته است

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به گرانی قیمت‌ کالاها در بازار گفت: سیستم مدیریتی کشور مبتنی بر سه رکن قانون‌گذاری، اجرا و نظارت بر حسن اجرا است که ما در حوزه قانون‌‌گذاری جز در برخی موارد مشکلی نداریم و در هر حوزه‌ای به اندازه کافی قانون داریم و در بسیاری از جاها نیز با تورم قانون مواجه هستیم. 

وی افزود: در حوزه اجرایی قوه مجریه ما متاسفانه با یک پیکره بزرگ کار خود را انجام می‌دهد و 90 درصد بودجه عمومی کشور هم در همین بخش هزینه می‌شود و این یک تاسف مضاعفی است که سیستم اجرایی کشور به اندازه‌ای بزرگ شده که 90 درصد بودجه عمومی کشور را به خود اختصاص داده است که این با هیچ استانداردی قابل دفاع نیست. 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: مشکلاتی که در حوزه مدیریتی می‌بینیم بخش اعظمی از آن به بخش سوم یعنی نظارت بر حسن اجرای قانون باز می‌گردد. سیستم نظارتی ما با وجود تنوع که هم مجلس نظارت می‌کند و هم قوه قضاییه نظارت دارد و هم دستگاه اجرایی از طرق مختلف بر عملکرد خودش نظارت می‌کند اما کماکان فرار از نظارت قانون زیاد است. 

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال امروز در سیستم اقتصادی کشور فرارهای مالیاتی کله‌گندهای اقتصادی کشور ببینید تا چه اندازه زیاد است و یا استفاده از موقعیت و رانت در کشور تا چه اندازه زیاد است که اینها غیرقابل انکار است و علت این امر هم این است که سیستم نظارتی ما کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد. 

وی افزود: رئیس دیوان محاسبات هرگاه که به مجلس دعوت می‌شود گزارشی را ارائه می‌کند که همه ما را به تعجب وامی‌دارد که این گزارش‌ها از فاصله بین آمارها و حقیقت‌ها در عملکرد دولت حکایت دارد اما آیا صرف ارائه گزارش کافی است یا نه اینها باید اجرایی شود و نظارت باید استصوابی باشد. 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: قوه قضاییه اخیرا دو نفر از مفسدین در حوزه سکه، طلا، ارز و قیر را به دار مجازات آویخت اما این همه کار نیست و باید سرنخ‌ها دستگیر شود و به منشاء‌های اصلی فساد رسیدن و بدون هرگونه ملاحظه‌ای با آنها برخورد کرد. 

آزادی‌خواه در پایان گفت: اگر در این کشور اگر برادر آقای رئیس‌جمهور هم پرونده‌ای داشت بدون هرگونه ملاحظه‌ای باید بررسی شود، حتی اگر برادر معاون اول رئیس‌جمهور، برادر نماینده مجلس وابستگان به سایر مسئولین نظام هم پرونده‌ای داشتند باید بدون هرگونه ملاحظه‌ای بررسی شود و به سمع و نظر مردم برسد تا مردم احساس امنیت کنند. 

*به گزارش فارس، مردم در سامانه فارس من، مطالبه‌ای با عنوان «انتقاد از نظارت دولت بر قیمت کالاهای اساسی» را به ثبت رسانده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول